sâmbătă, 7 martie 2009

Ura si suferinta...







Ti s-a intamplat vreodata sa urasti foarte tare pe cineva si apoi sa regreti ? ... desigur...tuturor ni se intampla asemenea lucruri...dar, de ce ? Adica, de ce trebuie sa uram unele persoane si altele nu ? Pentru ca unele sunt rele si altele sunt bune ? Nu exista asa ceva...oamenii sunt oameni... aha, sau poate pentru cum se poarta cu noi ... dar, daca se poarta urat cu noi nu ar trebui sa avem si noi o vina ? Sau poate nu avem nici o vina si ...daca el ne uraste, ne uraste...ce sa faci ? Dar asta e chiar motiv sa ii intorci favoarea ? Tot nu suna corect sa uram persoana respectiva... Poate suntem invidiosi pe ea dintr-un motiv sau altul...se pricepe la lucrul tau favorit mult mai bine decat tine si iti face "in ciuda" cum s-ar spune. Bun, dar...motivul urii ?... nu-l vad...adica, daca nu iti place de persoana respectiva, o ignori. De ce te-ar interesa vorbele unei persoane de care nu iti pasa abolut deloc ? Vreau sa spun...hey, inteleg ca te doare cand iti spune un prieten o vorba rea, dar nicidecum o persoana pe care...nu o ai la inima. Sau poate urasti o persoana care ti-a fost prieten si te-a tradat. Hmm...chiar e nevoie de asa ceva ? Esti om, iti alegi prieteni, dar nu iti alegi prietenii perfecti...din moment ce gandirea ta nu este perfecta, si nici a lui, nu va exista niciodata prietenia perfecta, dar asta nu inseamna ca nu vei mai avea prieteni, si ii vei blestema pe toti cei care te dezamagesc si care te tradeaza...
Concluzie: Ura nu isi are sensul...pur si simplu, face parte din latura noastra rea. Daca urasti pe cineva, poti sa te consideri parte din vina. Tot ce iti doresti atunci cand urasti pe cineva, este sa il faci sa sufere... Asta te-ar face fericit. Sau poate nu chiar asta, dar in mod sigur ceva asemanator. Bun, acum o sa imi spui cam asa: "Dar exista mai multe forme de ura..." Hmm...asa cum exista si mai multe cuvinte pe care i le atribui unei pesoane de care...nu iti place. Cum ar fi "Il dispretuiesc" ... e acelasi lucru cu "Il urasc" ? Sau, simplu, "Nu imi place de el" ...nu e chiar acelasi lucru...deci, nu prea este altfel de ura, decat ce am zis eu mai sus. Si chiar daca ar fi, asta nu inseamna ca e un lucru bun pe care sa il faci...vreodata. De ce sa iti irosesti energia pentru cineva care, poate exact asta vrea sa faci ? Este vreo data in care sa nu te consumi de ura si sa incepi sa plangi, sau sa fugi sa iti iei campii sau.. nu prea stiu...sa te apuce "crizele" ... sau orice lucru asemanantor la fel de neplacut. Doar din cauza asta. Dar, e chiar neaparat nevoie sa simti toate lucrurile astea doar din cauza ca cineva a facut ceva? Unde scrie ca trebuie sa ii platesti cu aceeasi moneda unei persoane care iti face rau ? Poate consideri ca asa ar fi corect, dar nu asa ar fi bine pentru tine. Si... intre a fi corect, si a avea grija de tine, este o diferenta. Daca nu ii platesti cu aceeasi moneda, poate insemna ca nu esti corect, dintr-un anumit punct de vedere, dar macar ai grija de tine, eviti o cearta (sau mai multe) iti pastrezi calmul, si tot ce simteai pana atunci plus ca inveti din greseli...eh, asta-i asta...
Nu prea stiu ce sa spun daca tu spui ca e bine sa mai uram din cand in cand...o fi bine, nu prea stiu...poate pentru stimularea mintii...sau ceva de genul, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fiu de acord cu asta... Si eu am urat in trecut, chiar foarte mult si nu am ajuns intr-o stare tocmai buna...de fapt am ajuns intr-o stare deplorabila, si nu prea imi mai doresc sa urasc o persoana (cel putin nu asa tare) cum o faceam in trecut. Din simplul fapt ca mi-e frica sa mai fac asta... mi-e frica pentru mine. Sanatatea mea valoreaza mult mai mult decat faptul ca il vad pe tipul respectiv ca sufera. Si nu ma intelege gresit...sunt foarte rau cand vine vorba de cineva care se poarta urat cu mine sau cu un prieten de al meu, sunt foarte mandru, si tind foarte tare sa ii platesc cu aceeasi moneda, dar daca stau sa ma gandesc, asta nu are nici o logica...pur si simplu, fac ceea ce m-ar face sa ma simt mai "bine" in momentul acela. Mda, si uneori mi-am dorit sa mor, deoarece asta m-ar fi facut sa ma simt mai bine, dar nu prea stiu ce sa spun in urmatoarele zile, luni, ani. Deci, intervin consecintele. Hmm...concluzia ar fi ca trebuie sa te gandesti inainte la tine si la cei dragi, si apoi sa te gandesti la.. " dusmanii tai" (ce ciudat suna..) Tu si cei dragi merita mai mult atentia ta, energia ta si grija ta mult mai mult decat cei care nu prea au ce face si incep a face lucruri rele... nu e logic ?... ba da, e perfect logic sa te gandesti cam asa...deci, stai cuminte, si nu mai fa niciodata chestii din astea.. (stiu ca ai facut, nu ma mintii ... ) nu e chiar prea tarziu sa iei o viata calma si sa te opresti din chestia asta... ah, daca ar fi toti oamenii asa, s-ar schimba atatea lucruri. Gandeste-te la toate posibilitatile. Dar asta nu se va schimba, cel putin nu prea curand. Latura intunecata a oamenilor e cam prea raspandita, din pacate..si cam domina. Cand ne vom da seama de chestia ca nu are rost sa ne luam dupa instincte si dupa dorintele momentane, vom evoula. Da, aici spun in teorie, nici eu nu prea o sa fac ceea ce am scris, dar macar e bine ca ma gandesc la asta, si poate intr-o zi voi face...chiar sper sa fac asta... sper ca vei face la fel. Adica, te vei gandi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...