sâmbătă, 7 martie 2009

Tradarea










Ce se intampla atunci cand cineva te "tradeaza" ? De ce se intampla lucruri de genul ? Cum le putem evita ? Sau..le putem evita ? Cum trecem peste ?... muuuulte intrebari ...
O luam cu inceputul: Ce se intampla atunci cand cineva te tradeaza ? Ei bine, nu poti fi un om normal daca nu ai incredere in cineva. Si... cu cat ai mai multa incredere in persoana respectiva, cu atat ii dezvalui mai multe aspecte din viata ta. Bineinteles, totul este strict secret. Peste ceva timp (mai devreme sau mai tarziu) persoana respectiva se poate hotara sa spuna secretele respective altora. Aici... e tradare. Simplu, nu ? Mai poate fi tradare si atunci cand persoana respectiva devine prieten cu dusmanul tau, dar...asta e mai copilaresc, din punctul meu de vedere...Dar, oricine a trecut prin asa ceva pana acum, deci... e simplu.
Acum...De ce se intampla lucruri de genul ? Ei bine, oamenii sunt oricum rautaciosi, dar si curiosi. Si... uneori se combina lucrurile astea doua si rezulta o propozitie de genul: " Oare ce parere are altcineva despre secretul pe care il am eu despre cineva?" De ce rautacios ? Pai... uiti ca secretul pe care il ti e al unui prieten care sti sigur ca s-ar supara daca l-ai spune, dar te gandesti "las.. nu se supara" ... si e cam nasol cand te gandesti "of, de ce am zis asta ? nu o sa mai zic" si mai tarziu faci la fel...Sad...In fine, si asta e destul de simplu...
Cum putem sa evitam astfel de lucruri ? Mai degraba : Putem evita asa ceva ? Eu spun ca nu... cel putin , nu tocmai. Intai trebuie sa sti cum sa iti alegi prietenii, dar nici asta nu e deajuns. Omul se schimba toata viata, si nu poti avea incredere deplina in cineva asa usor din cauza asta, deci mergi pe nimereala. Daca se intampla, se intampla, daca nu, ai noroc.
Si ultima intrebare: Cum trecem peste ? Ei bine, aici e putin mai complicat. Daca cineva iti face o faza de genul, trebuie sa te gandesti asa: A avut motive sa faca asta ? Sau a facut-o din rautate ? ... dar, din rautate nu prea avea cum, din moment ce (poate) sunteti sau ati fost apropiati. Daca a fost din rautate, cel mai bun lucru pe care il poti face este sa te gandesti asa : Sunt om, am avut incredere in el, dar am gresit facand asta. Trebuie sa invat din asta si sa fiu puternic. Sa trec mai departe. Nu are rost sa ma mai complic. Am fost tradat, s-a intamplat, nu aveam cum sa evit. Deci, ma fac ca nu s-a intamplat nimic. Adica, de ce ti-ai mai face probleme ? Daca incerci sa te complici, doar risti sa faci lucrurile mai rele. Deci, stai cuminte. Apoi, daca persoana respectiva e (a fost) un prieten apropiat, sau .. in fine, cineva apropiat, trebuie sa incerci sa aflii de ce a spus lucrurile respective. Atunci te gandesti doar ca ai fost tradat, si persoana care a facut asta merita sa ... nu stiu ... sa moara ( de exemplu) ... Dar, nu te gandesti ca .. poate e vina ta ca a facut asta, si ... e un fel de razbunare sa te faca sa te simti prost, sau poate e o lectie pe care o meriti. Deci, indiferent de motivul tradarii, trebuie sa stai calm. Daca lasi dorinta de ura si furia sa te cuprinda, o sa iesi doar mai rau, si vei regreta mai tarziu toata chestia asta. Nu e foarte greu sa ramai calm. Trebuie sa te gandesti ca nu merita absolut deloc chestia asta. Iti face rau, si nu asta e scopul tau. Afli toate detaliile, si daca intradevar este vina ta, calci pe mandrie si iti ceri scuze. Si, apropo, asta nu e tradare. Daca e vina ta, nu e tradare. In fine.
Daca cineva te tradeaza trecand "de partea cealalta a taberei" , trebuie sa te resemnezi cu gandul ca oamenii se schimba ( asa cum am spus mai sus) si e mereu sa iti pierzi cate un prieten care isi da seama ca isi doreste chestii opuse fata de ce prefera pana in momentul de fata. In general, se intampla in perioada de adolescenta. Cand se intampla asta, rupi legatura cu persoana respectiva (asta daca sti ca nu mai ai sanse cu ea) si, gasesti prieteni noi, prieteni adevarati. Prietenii adevarati find persoanele care se potrivesc cel mai bine cu tine. N-or fi prieteni neaparat pe viata (s-ar putea sa te tradeze si ei pana la urma) dar.. macar sunt un timp alaturi de tine si poti zambi si poti avea incredere in cineva...
Mda, a sunat cam enigmatic tot ce am spus...cel putin, pentru mine. Eh, momentan ma simt cam rau din cauza chestilor astora. Nu prea imi face bine sa imi amintesc de ele, dar , presupun ca imi face bine sa ma descarc de ele, si dupa cum vezi, am descarcat cam multe... si mai am... of...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...