sâmbătă, 7 martie 2009

Egalitate











Vom putea spune vreodata: "un om este egal cu celalalt" ? Daca da, cand ? Sau se intampla deja ? Atunci cum se face ca mereu vor exista oameni mai buni la un lucru si altii mai rai la celalalt...sau exista cel mai bun intr-un anumit domeniu ? Hmm.. multe intrebari, dar au raspuns?.. hai sa vedem
Oamenilor le este foarte usor sa zica in felul urmator : "eu sunt mai bun ca tine deoarece....." apoi celalalt il contrazice zicandu-i: "Bine, dar eu ma pricep mai bine la......" Deci, aici, in nici un caz, nu este vorba de egalitate, dar nici nu arata care este cel mai bun. Bun...nu zic ca ar trebui sa gasim un om care sa fie "cel mai tare din parcare (la batut covoare)" ci...de ce spun unii ca suntem egali ? Si de ce spun altii ca nu suntem ?
Imagineaza-ti cand erai mic... aveai un frate, o sora...sau poate nu. Dar, si ce se intampla intre un frate si o sora, sau doi frati. Mereu se cearta pentru diferite lucruri pana se rezolva, dar niciodata nu pot spune ca sunt egali. Sa fie diferenta de varsta ? Nu chiar...sunt si frati gemeni care se cearta mult mai rau decat doi frati "normali" sa zic asa. Atunci care este toata faza asta cu "egalitatea" ?... De ce nu suntem egali? Nu ar fi mai bine sa fie asa ? Asa nu ar mai fi diferente intre tine si el...nici certuri intre tara noastra si tara lor. Ar fi pace si liniste... Dar, odata, cineva chiar " mi-a dat peste" nas spunandu-mi urmatoarele: " Daca nu ar fi cearta si atata contradictie pur si simplu ne-am plictisi." Uite inca o dovada ca omul este pur si simplu ciudat. Adica, am zis si in capitolele de mai jos asa: Omul prefera mai mult comoditatea in locul "curateniei planetei". De ce ? Ei bine, cine-i mai stie ?... Aici am aflat asa: Omul ravneste la egalitate, pentru a nu fi mai rau decat cineva, dar ravneste si la " a fi cel mai bun ". Mda, si ce se intampla cand devine cel mai bun ? Vine altcineva, il da jos, se lasa cu suferinta (sau nu..depinde de context) si tot asa, ca un ciclu...hmm. Deci omul spune ca isi doreste ceva, dar isi doreste chiar opusul ? Cum se face una ca asta ?
Si inca ceva. Am vorbit pana acum mai mult despre cearta intre oameni, si cum isi doresc sa fie ei cei mai buni. Dar cum se face ca atunci cand ti foarte tare la cineva, iti doresti sa fi doar mai prejos decat el, doar sa fie el mai ok . Iar celalalt sa isi doreasca acelasi lucru. Dorinta de egalitate ? In niciun caz...
Deci putem spune ca omul este o fiinta foarte nesigura...astazi isi doreste ceva, maine altceva...deci, verbul predominant in viata omului ar fi : "A vrea" sau "A-si dori" cam acelasi lucru...
Nu as putea scrie mai mult despre subiectul asta. Este iarasi unul din subiectele care sunt ceva mai greu de dezbatut. Si n-oi fi eu cine stie cine. Poate aveti voi ceva pareri despre asta...pareri contradictorii sau pro. Ei bine, orice doar sa fie corect.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...