sâmbătă, 7 martie 2009

Incredere...si dezamagire...










Cum...ai incredere in cineva ? ... Cum...treci peste situatie cand acel cienva iti spulbera increderea ? ... cum poti, odata dezamagit, sa ai incredere din nou in cineva ? si mai ales... poti trai fara incredere ?...
Deci, pe rand: Cum ai incredere in cineva in general ? Simplu: daca cineva se poarta de obicei frumos cu tine si "iti inspira" incredere, mergi si tu pe ce zice el, si crezi ce spune (intr-o anumita limita...). Persoana respeectiva poate sa fie fata, baiat...asa... Mergi cu el, ii spui secretele tale, cu increderea ca nu va mai zice nimanui si iti va spune parerea sincera despre ele. Si cu cat increderea devine mai mare, cu atat afectiunea pentru persoana respectiva creste...(afectiunea si increderea nu prea au legatura intre ele, dar... cu cat una e mai mare, cu atat si cealalta...cel putin in cazul meu...) Deci fericit, cineva te asculta...te intelege. Se stie ca un secret nu valoreaza nimic daca nu e spus persoanei potrivite.
Acel cineva iti spulbera increderea. De obicei, prin a spune si altcuiva acel ceva ce nu trebuia sa treaca mai departe, si te raneste foarte tare prin lucrul asta. Poate a facut-o cu un scop bun... (se gandea ca secretul pe care l-a aflat poate duce la raul tau si persoana aceea te poate ajuta...nu e chiar cel mai desptept lucru pe care sa il faci, dar, cateodata il faci si gata...) sau poate ca a facut-o cu rautate... sa isi bata joc de tine, sau cum zic oamenii astia "sa iti vada fata cand vei afla ca ai fost dezamagit" (nu zic chiar asa, dar pe undeva pe aproape...cu o alta exprimare...) Tu devi dezamagit, nu prea iti mai pasa de nimeni...si nici nu prea iti mai vine sa zambesti. Aa..da, asta depinde si de cata incredere ai avut in acea persoana...daca nu a fost prea multa, atunci nu prea e nimic de discutat, dar daca ai avut foarte multa, atunci nu prea e de bine, cel putin..pentru tine. Simti ca nu mai poti sa vorbesti cu alta persoana despre gandurile tale interioare, si ca cel mai bun lucru e sa ramai inchis in tine, deoarece cineva, pana la urma, iti va spulbera increderea si de ce sa te ma chinuiesti ? Ei bine, nu prea poti sa stai fara sa ai un prieten apropriat, caruia sa ii poti spune grijile tale, si tot ce te framanta. Tot ce altcineva nu trebuie sa afle. Nu pot sa explic de ce , stiu doar ca nu poti sa ramai asa. Te consumi pe interior aproape non-stop din cauza asta, si...chiar nu e ok. Apoi, daca cineva te dezamageste, chiar e asa mare problema ? ... hmm, dar nu ai de invatat de aici ? Poate, sa iti alegi mai bine prietenii, iubitii, sau... stii tu ... etc. Viata nu iti ofera pe tava fericirea. De ce ar face asta ? De ce sa fi fericit "pe gratis" ? ... nu cred ca esti asa cineva sa primesti asta, asa cum nici eu nu sunt si nici nu voi fi vreodata. Aici e ca si comertul. Vrei ceva bun ?... plateste pentru el. Cu ce ?...gaseste viata diferite preturi la asta. Dar, aici e si mai bine. Mereu ai de invatat dintr-o greseala pe care o faci. Si, da, am invatat din postarile mele anterioare ca nu e bine sa te bazezi pe greseli, si sa incepi sa gresesti doar sa inveti. Treaba sta cam asa: traieste-ti viata, si incearca sa nu faci greseli, si daca se intampla, nu o lasa asa, ci invata din ea, sa nu o mai repeti. Asta e scopul tau. Sa nu mai faci greseli, sa nu mai faci lucrui ce nu trebuiesc facute. Si ce mod mai bun de a nu mai face alte greseli, daca nu... sa inveti din cele anterioare ? ... adica, sa inveti cum tre, pe de rost , ca si la un examen. Da..am devenit un pic cam "disperat" sa zic asa, din cauza asta. Am facut cam multe tampenii la viata mea, si acum sunt cam atent sa nu se mai intample asta. E doar o fata, pana la urma voi lasa garda jos fara sa vreau si probabil iar mi se va intampla sa fiu dezamagit, sau ceva asemanator. Numai ca voi merge mai departe. E chiar nasol sa stai sa te tot gandesti la persoana care te-a dezamagit, si sa te consumi din cauza ei. Stai putin... ea nu ar mai trebui sa valoreze nimic in ochii tai.. (desi, probabil inca valoreaza ...) dupa ce iti face o faza urata. Ar trebui sa incerci sa... nu te mai consumi degeaba, din moment ce sti ca viata continua fie ca tu vrei fie ca nu, si lumea nu se va opri in loc pentru lacrimile tale, astfel, doar pierzi timp. Ar trebui sa incerci sa nu iti mai pese din anumite puncte de vedere. Uite cum fac eu (dar nu recomand sa imi iei intocmai exemplul..) Daca am incredere in cineva, ok .. ma simt bine, e tare, totul e frumos. Apoi, persoana respectiva "imi trage teapa" Ce fac ? .. pai, in primul rand, incep sa vorbesc cu persoana respectiva si sa aflu de ce a facut asta. Din rautate ? Sau se gandea la mine ? ... sau poate doar s-a scapat. Si daca s-a scapat, regreta ? ... cat de mult ? sau deloc ? .. (asa sunt eu ... pun sute de intrebari cu rost si fara rost cateodata...) Si in functie de raspunsul pe care il primesc, iert persoana respectiva, sau ... o dau ... undeva. asa pe romaneste. Adica, daca regreta ce a facut si se vede in ochii lui sinceritatea ca nu va mai face asa ceva, atunci e normal sa mai dau o sansa. Doar nu o sa dau cu piciorul degeaba la tot ce a fost. Apoi, daca nu se prea vede nici un fel de sinceritate, si onestitate in el cand vorbeste cu mine, si trateaza subiectul cu superficialitate, nu mai am incredere in el, ii zic sa se duca undeva si sa ma lase in pace. Si incep sa am alti prieteni, sa cunosc lume noua si sa incerc sa nu ma mai gandesc la ce s-a intamplat..si incerc destul de mult, avand in vedere la cat m-am consumat in trecut. Daca imi face faze, ii sparg fata...dar asta e partea a ll-a...si nu prea conteaza...In general, daca sunt prieten cu o persoana, si aceasta nu mai vrea sa tina legatura cu mine si face chestii stupide, il las sa plece. De ce nu ? ... du-te unde vezi cu ochii, doar nu ma mai deranja pe mine, si daca ma mai deranjezi sper sa fi pe moarte...
Cum ai incredere din nou ? ... asta e un subiect mai dificil, din punctul meu de vedere. Odata dezamagit, e destul de greu sa mai ai incredere in cineva, dar e si gresit sa spui " nu voi mai putea avea asa incredere in cineva.." . De ce ? Eu zic ca ai putea avea si mai mare ... de ce nu ? E viata ta si faci ce vrei tu cu ea. Sau te gandesti ca depinde de persoanele din jurul tau? Ok, ai incercat sa le numeri in ultimul timp ? ...cred ca sunt peste 9 milioane de oameni. Doar in Romania, sau peste 50.000 in orasul tau. Eu cred ca te vei descurca cu increderea. Trebuie doar sa te gandesti ca nu toate persoanele sunt ca respectivul care te-a dezamagit. Unele persoane sunt mai rele, altele mai bune... tu trebuie sa vezi care, ce si cum. Cum sti asta ?.. pai tocmai te-a dezamagit o persoana pe care o cunosti destul de bine. Cred ca poti sa alegi cu mai multa usurinta urmatorul prieten. (asta daca ai invatat din greseli...) Si nu te mai gandi ca poti sa traiesti singur, fara incredere si cu superficialitate. E cea mai nasoala chestie.. la care ma pot gandi momentan, cel putin. Acea vorba veche, pe care o auzi de nu stiu cate ori, si o auzi iar... 'Ce nu te doboara, te face mai puternic' . Hai sa explicam. Daca un lucru nu te omoara, atunci nu poti sa devi decat mai puternic, din punct de vedere psihic. Si e putin probabil ca vei mai pati un lucru exact la fel, sau asemanator vreodata. E destul de simplu.
Ouch, cred ca am exagerat cu scrisul. Hai ca ma cam opresc aici... nu mai am nici eu multe idei, ci doar parti...se pare ca inca mai am de invatat... Ai grija de tine, si incearca sa gandesti ce am scris, poate...e folositor...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...