sâmbătă, 7 martie 2009

Alegeri si regrete...










Deseori suntem pusi in situatia de a alege... a alege ceva de la magazin, utiandu-ne dupa ce ne place, si dupa cati bani avem in buzunar...a alege intre a fi rau si a fi bun...a alege intre un prieten si altul... sunt tot felul de alegei cu care ne confruntam aproape zilnic. Intrebarea este: Cum facem o alegere corecta ? ...
E un pic cam greu sa iti dai seama imediat cum sa alegi calea cea mai potrivita spre o alegere corecta, dar asta se invata cu timpul, crescand...Pe masura ce avansezi in varsta, faci tot mai multe alegeri... corecte si gresite...cand le faci corecte,ti minte ce ai facut, si mai repeti lucrul asta, iar cand faci o alegere gresita, sti sa te feresti de ea in viitor...trebuie doar sa fi atent si sa gandesti mereu inainte de a te pune intr-o asemenea situatie...
Gandeste-te ca ai de ales intre un prieten si alt prieten... dupa ce te iei ? ... Ei bine, e destul de simplu, in teorie... il alegi dupa cum te intelegi cu el, dupa cum razi cu el, dupa cum plangi cu el, dupa cat de mult este dispusa sa te ajute, dupa cate lucruri iti cere in schimb pentru asta...dupa timpul pe care ti-l acorda si...dupa toate lucrurile rele pe care le face... (in relatia ta de prietenie..) acum.. poate fi un pic greu sa faci alegerea asta, si ... e cam nasol sa fi pus intr-o situatie ca asta...cred ca acele momente sunt unele din cele mai urate pe care le poti avea...
Cand faci o alegere gresita, apare neaparat regretul...iti vine rau doar cand te gandesti ca ai ales cel mai nepotrivit lucru, sau persoana...si vrei din tot sufletul sa poti da timpul inapoi sa corectezi asta...sa faci alte alegeri...dar nu poti, si trebuie sa te resemnezi... trebuie sa incerci sa te multumesti cu ceea ce poti face si cu capacitatile cu care esti inzestrat...daca se intampla sa faci o greseala ca asta, incerci sa intelegi de ce ai facut-o si...pur si simplu sa nu o mai repeti...iar daca este posibil, sa incerci sa remediezi asta...sa incerci sa faci pana la urma alegerea corecta...
Hai sa mergem pe un exemplu... (multumesc acelui cineva care m-a ajutat cu ideea...) Imagineaza-ti ca mergi pe strada, si vezi un om murdar, poate si beat care sta intins pe jos...dar, totusi, are si haine destul de ok pe el, insemnand ca este om normal exact ca si tine...sau poti sa iei si un om cu haine foarte murdare pe el..tot om e...in fine, nu conteaza, ideea e ca un om..sta pe strada, intins...fara posibilitatea de a merge unde si-ar dori sa mearga...poate acasa, poate la un spital..si nimeni nu il ajuta... Tu mergi pe acolo, si...vrei sa mergi acasa, poate, sau la o intalnire cu un prieten...el, te roaga cu o voce inceata sa il ajuti..tu cam ce ai face ? ...
Ai putea sa pleci...sa te gandesti asa : " E un om murdar...poate beat, sa nu mai zic ca are o boala care as putea sa o am si eu...am o intanire la care trebuie sa ajung, si nu am timp sa fiu samariteanul cel milos...sa il ajute altcineva.. " Hmm, nu ai fi acuzat, nu ai fi trimis la inchisoare pentru asta...nu ai pati absolut nimic...decat daca ti-ar ramane asta pe constinta mai tarziu...atata tot..., dar totusi..de ce sa nu o faci ? .. adica, e si el om ca si tine...asa am ajuns noi oamenii ? ..sa alegem mai degraba confortul nostru, decat privirea pe care ti-o poate da acel om..privirea de multumire... Da , apelez la induiosarea ta, dar hai sa iti dau un alt punct de vedere...Gandeste-te la animalele care se ajuta intre ele...grupurile de rinoceri mereu se apara intre ei, si cand vad un seaman de-al lor ranit, incearca sa il ajute cu toate ca isi pune viata in pericol din cauza asta..si mai multe specii de animale fac lucruri de genul...ai ramane chiar uimit sa aflii, si uita-te la noi oamenii, alegem ceea ce ne place, in loc de ceea ce trebuie. Poti deasemenea sa te gandesti si la ideea : " Omul acela poate sa te fenteze si sa te santajeze, sau cine stie ce mai poate face...doar sa traiasca bine de pe urma gestului tau...Am devenit fiecare pe cont propriu...fratilor, asta e rau...daca am ajuns chiar asa, nu prea stiu ce sa zic de viitor...in viitor, ce anume vom alege ?... Placerea noastra momentana ?... adica, lux, casa ditamai, pe o insula cat mai curata (pe care sa o murdaresti apoi...) cu apa de mare.. (pe care sa o poluezi) si cerul asa liber si frumos.. ( sa il poluezi si pe asta si sa strici stratul de ozone ... care stim cu totii ce e ... )
Confort, sau grija ? ..asta da alegere...tu ce ai face ? ...
Tine minte... o alegere buna se bazeaza pe capacitatea ta de a observa toate partile problemei, a incerca sa te gandesti la consecinte, regret si tot ce tine de asta...a incerca sa te gandesti la toate lucrurile bune pe care ti le ofera alegerea facuta...si lucrurile rele...
Trebuie doar sa te gandesti...sa iti amintesti de greselile din trecut..si cam tot ce ai facut...numai ca oamenii nu mai prea vor sa gandeasca...vor doar sa se simta bine..sa le fie bine..si cam atat...
Si imi cer scuze pentru unele faze pe care le-am zis, doar ca m-am cam enervat din cauza asta, imi aminteam cate alegeri am avut si eu si ce fel de oameni am intalnit la viata mea...
O persoana inteleapta mi-a zis : Ajuta oamenii, fara sa te uiti in ochii lor... nu prea ai sa gasesti multumire acolo, ci ai sa gasesti undeva in tine...
Eu am raspuns : Da..sigur...
Cine a fost mai destept ? ..eu ? ..nicidecum...si nici acum nu cred ce mi-a spus..adica, stiu ca e logic, dar nu prea pot sa inteleg...hmm...
Cam atat si pentru astazi...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...