sâmbătă, 7 martie 2009

Batjocura...











O chestie atat de des intalnita, ca nu scapa nimeni de ea... La scoala, in clasele mici, chiar si in clasele mari, si uneori si la maturitate, apare chestia asta numita: Batjocura... De ce apare ? Ah...iarasi oamenii astia carora le place asa de mult sa fie rai.. si nu vor sa renunte la sentimentul asta...
Hai sa o luam cu inceputul. In clasele mici, daca ai un nume nasol, sau porti haine urate (sau care nu sunt la moda..) sau alte chestii banale, poti sa dai motiv anumitor persoane sa se ia de tine. De ce se intampla chestia asta ? Ca le place sa fie rai ? Asta ii distreaza ? ... mda, oarecum... aici maturitatea nu exista. Nu poti sa te gandesti ca persoana respectiva s-ar simti rau daca ai incepe sa razi de defectele lui, ci te gandesti doar cam asa : "Dar, ce naiba ? Ala nu e normal, cum poate sa fie asa ? Ha..ha....ha..." Whatever... De fapt, majoritatea persoanelor vor sa fie cool. Dar, cand apare o persoana noua in peisaj, sau ceva de genul, il vezi ca e diferit de tine si ti se pare o mare prostie. Adica, esti obisnuit cu persoana ta si cu persoanele din jur. Daca cineva diferit incearca sa patrunda in cercul asta, dar cum se poate asa ceva ? E diferit! .. nu poate patrunde. Totusi, pare cat de cat ok. Deci..ce e de facut ?Sa ma duc sa il consiliez, sa ii spun ce nu face bine (din punctul meu de vedere) si apoi ma aleg cu un prieten ? Neah..asta nu e cool, si ce ar spune "prietenii" mei despre chestia asta ? Nu ... tre sa ii arat intr-un mod in care sa nu pic de fraier...deci, hai sa incerc batjocura. Asa sunt mare si tare...prietenii mei ma vor aprecia mult mai mult decat o fac acum (asta daca o fac macar in vreun fel..), el va invata (teoretic) sa fie asa cum (cred eu ca) e bine sa faca, si apoi, daca as intentiona sa fiu prieten cu el cand va fi cool, totul se va sfarsi ok. Cam asta ar face un om care face misto de obicei. Desigur, ca nu se gandeste chiar asa, dar asa face fara sa isi dea seama...tu, ai de ales ? ... hmm ...da. Daca esti destept, si poti sa rezisti tentatiei de a riposta verbal la toate agresiunile pe care le primesti, ii vei ignora pe presupusii care fac chestia asta...asa, se vor plictisi sa isi mai bata joc de tine, din moment ce ideile se vor termina. Asta se intampla la inceput, cand varsta inca este mica.
Mai tarziu, cand copii respectivi cresc, pot sa se maturizeze, sa isi dea seama ca e o prostie sa faca chestia asta, si nu prea are nici un rost, sau pot sa devina ceva mai rai. Adica, sa isi foloseasca "istetimea" sa faca misto de persoane la un mod mai serios si elaborat.. (mi s-a intamplat..cica..) sa te ia peste picior, sa iti blocheze toate vorbele (tot ce poti spune poate si sigur va fi folosit impotriva ta) doar ca sa para ei cool. Asa cum a zis cineva, oamenii rai sunt cool. Nu am nici o idee de ce... cred ca oamenilor le place pur si simplu sa vada violenta...si find rau, le dai oamenilor ce vor sa vada, deci esti tare. Bine, nu vorbesc de toti oamenii...dar iau o mare parte din ei...avand in vedere ca la viata mea cam 70% din toti oamenii pe care i-am cunoscut au facut misto de mine. Cum poti sa scapi de asta ? Simplu...la fel ca si inainte. Ignoranta. Referitor la vorba aceea "tot ce poti spune poate si sigur ca fi folosit impotriva ta" ei bine, nu mai fa asta. Nici nu le mai oferi vreun raspuns. Daca incep si mai tare, asta este deoarece se enerveaza pe tine...se enerveaza pe faptul ca nu esti o tina tocmai usoara si distractiva, deci te iau mai tare. Cu atat mai mult sa nu le dai satisfactia de a avea idei noi si de a-si continua "distractia" ... Suna ca un plan de lupta, dar...ai ce sa faci ? ... In general, "tintele" cele mai comune le constituie persoanele cu o personalitate melancolica si flegmatica... (adica linistiti..) cei care nu prea au treaba cu lumea... Am impresia ca mereu vor fi oameni din astia, daca nu mult mai multi decat sunt in prezent. Nu am nici o idee ce se intampla cu oamenii, de ce nu pot fi ca si ... tine. Sunt sigur ca, citind asta nu esti genul de persoana care sa se considere genul de persoana care "face misto" de oameni doar sa se distreze...de unde stiu ? .. he , secretul meu.
Spun toate acestea, deoarece am trecut prin multe lucruri urate din cauza chestiei asteia si nu as vrea sa mai treaca nimeni prin asa ceva. Nu prea stiu daca am ajutat prea mult, dar poate am dat de gandit... sper ca am dat de gandit. Daca tu esti genul care face misto de oameni iti spun asa: Faza asta de cool nu dureaza asa de mult... si nu este vazuta decat de persoanele care vor sa se distreze pe seama oamenilor. Deci, in nici un caz de prietenii tai. Cel mai bine e sa incerci sa iti faci cat mai multi prieteni, sa fi ok cu lumea, si daca vezi ca cineva face ceva rau, sa il faci sa inteleaga ca e gresit ceea ce face. Daca nu intelege, lasa-l in pace.
Mda, spun vorbe de duh, sau ceva de genul, dar eu nu fac chiar asa. Daca vad pe cineva ca face ceva rau, mai ales ca face rau persoanelor fara nici o vina, incep sa ma iau de el tare pana il fac sa inceteze. Am invatat ca nu poti lua oamenii astia cu vorba buna, deci tre sa ii iau tare. Acum poate ca am contrazis tot ce am zis mai sus, dar nu sunt tocmai un violent. Iau incet..observ, vorbesc frumos, si daca nu intelege, il las in pace, dar daca ma calca mai rau pe bataturi, il calc eu pe el... (din pacate ma cam las dus de val si il calc ceva mai tare...) Nu pot sa zic ca am facut asa ceva persoanelor care nu ar merita. Nu am avut prea multi "prieteni" la viata mea. Persoane carora sa le demonstrez ca sunt tare. Daca te iei de mine sau de cineva drag, ma iau si eu de tine. Te opresc, si iti dau o lectie sa nu mai faci asta..
Mama ce vorbe mai spun si eu... imi cer scuze...dar...asta simt, asta fac...in rest, incerc pe cat de mult sa imi fac prieteni si sa ii ajut. Presupun ca as putea considera chestia asta violenta pe care o fac ca o actiune de a "apara" prietenul respectiv. Stiu ca nu fac bine, dar deocamdata nu prea stiu sa abordez altfel, si urasc sa stau deoparte in timp ce altcineva mananca suferinta...

Un comentariu:

  1. În clasele mici şi-n liceu e batjocura,apoi apare barfa îndreptată împotriva colegilor de servici...

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...