luni, 15 decembrie 2014

Din categoria: Viitoarea mea fiica

Navighez pe net si vad o chestie interesanta. Pe facebook, desigur: ,,Guys, close your eyes. Imagine you have a daughter. Imagine she is dating a guy just like you. Did you smile ? No ? Then change." Dupa ce am citit chestia asta, am share-uito, evident, am zambit ca-i o chestie faina si apoi am stat sa ma gandesc. Hai serios, as zambi ? Hm. Da, ma... de ce sa nu zambesc ?

Vai, cat egocentrism si lauda o sa fie pe-aici, o sa mi se faca rau.

O sa am o fiica si... hai s-o numim Amelia. Imi place numele si categoric e unul la care m-am gandit singur, fara sa aud de la nimeni, deci sa nu vina nimeni sa se apuce cu drepturi de autor, ca n-am ce va da. Bun ? Bun.

Amelia merge pe strada si asteapta la coada sa-si cumpere o inghetata. Vezi tu, e vara, e cald, e imbracata frumos, a invatat asta de la mama ei, are codite, si haine lejere. Se simte bine in pielea ei. Ultima a invatat-o de la mine. Un mos sta in spate, cam tafnos si plin de sine si pe motiv ca-i batran si merita respect si ca-l dor picioarele si mai stiu eu, in cur, poate, vrea sa intre in fata la coada si, din greseala, desigur, o bruscheaza un pic pe Amelia. Vai, de-as fi acolo... 'tu-ti mosu' ma-tii. Dar, ce sa vezi ? Un tip random ii pune mana pe umar si ii explica frumos si autoritar:

    - Ma scuzati, dar banuiesc c-ati vazut ce-ati facut, nu ?
    - Nu, mah, care-i problema ? Ce-ti trebe' ?
    - Data viitoare cand TE gandesti sa fii impertinent, aminteste-TI ca respectul nu e ceva ce TI se cuvine, ci ceva ce atragi de unul SINGUR. Ai inteles ? 
    - Duce-ti-va dracu toti, cu inghetata voastra cu tot!

Amelia se uita, nu se simte neaparat remarcata, dar ea remarca, catusi de putin toata treaba, ea find persoana in cauza, de care mosu' ala naspa a ,,abuzat", ca sa facem si o exagerare. Intr-o clipa de nebunie, zice o chestie random catre tip:

    - A meritat-o, stai linistit.
    - Sunt, da' mnah, naspa e ca ar trebui sa aiba un pic de minte, nu ?

Hm, se pare ca tipul incearca sa faca conversatie mai ampla, folosindu-se de subiectul in cauza. Oare ce vrea ? Sa-i raspunda, oare ? Nu pare cine stie ce tip, n-are ce merge cu el... emotii, nema, hai... ce sa mai.

    - Normal. Cunosc si mosi de treaba, totusi, nu toti sunt asa.
    - Categoric, sper sa fiu si eu unul mai dragut, prin viitor, asta daca n-o sa mor sau n-o sa am Alzheimer, sau stiu eu ce anume.

Wow, deci... e frumoasa, Amelia, categoric. Si e si relativ degajata in conversatie, poate find plictisita, sau find doar un moment mai ciudat pentru ea, sa se bage in seama aiurea. Dar ce e si mai ciudat e ca tipul nu pare a se da la ea, neaparat. Tipii in general nu sunt asa. O fi gay ? Uhm... vai, si apoi tipu' face o chestie stupida:

    - Ai facebook ?

La dracu, acum vrea s-o bage la prieteni, si s-o like-uiasca si dracu mai stie ce mai spera. Bine, poate nu, hai, fie, sa-i dea block nu poate fi asa greu, in caz de orice, nu ? E logic. Fie, ii da un nickname-ul ei si apoi isi ia la revedere. Nu prea stie daca i-a lasat o prima impresie buna sau rea, dar nici n-a stat sa se gandeasca mult la chestia asta. Si-a continuat plimbarea.

A ajuns acasa si a intrat pe net, pentru ca parintii ei sunt dependenti de net si au wireless, dar sunt si paranoici si nu-i dau asa mult acces la el. Nu de alta, dar sunt multi ciudati pe net, si ea e inca micuta. Hm, cati ani are Amelia acum ? Hai sa zicem... 16, de ce nu.

Amelia e genul de fata care discuta degajat cu parintii ei despre cam orice, pana la chestii intime. De-acolo, eu nu mai am idee, poate cu mama ei, nu de alta, dar. Hai s-o lasam asa.
Isi exprima sentimentele, cere pareri referitor la ganduri mai personale, si primeste un feedback pozitiv, pentru ca-s un tata grozav si prefer ca fiica mea sa-mi fie prieten apropiat, nu un simplu sponsor financiar si atat, nu e suficient.

Intra pe net si vede deja ca are o cerere de adaugare ca si prieten. Ah, serios ? E el, deja ? Doamne... ce disperat! Nici nu-l baga in seama, cine stie ce-o sa zica!


                        Trec cateva zile... 

O seara ca oricare alta, plictiseala, se uita pe net la nimereala, la prietenii ei, ce glume mai pun, interactioneaza cu ei, si din cand in cand mai vede cate-o postare de la dansu' cu tot soiu' de scenarii amuzante sau piese. Bai, sunt piese dragute, ii plac, desi nu le asculta decat primele secunde, dar suna bine. O starneste curiozitatea si intra pe profilul sau. Ignora poza de profil nu prea atractiva si tot scrolleaza in jos sa vada ce exista pe-acolo. Mai zambeste dintr-un colt al gurii, sau chicoteste usor, sau e in starea aia generala pe care-o ai cand stai pe net. Vede, la un moment dat o postare mai misogina si ii da o oportunitate sa se bage in seama facand misto, la nimereala. Cine stie, poate merge ceva diferit in plictiseala asta.

    - Serios, asta crezi tu despre femei ?
    - Hei! Ahm, nu, evident, e o gluma :)) razi si tu.
    - Haha, am ras. Super.
    - Iti simt ironia pana dupa ceafa. E o postare veche, cum ai vazut-o ?

Pfu' asta si observa chestii ... grozav.

    - Din intamplare, ma plictiseam ingrozitor. Se pare ca am ajuns in locuri sumbre ale Facebook-ului.
    - Da', stiu cum e. Ce nu face plictiseala din om. 

Bai, ii merge capul, stie cuvinte, stie sa vorbeasca! Oh, la dracu, e un tip random, de ce tre sa te panichezi aiurea ? Stai, panicat ? Nu e cuvant potrivit. De ce trebuie sa te... entuziasmezi ? Nuuuu...

    - Vorbim mai tarziu ? (... zicea tipul)
    - Sigur... pa

Hm. Hai ca poate i-a ramas un pic in cap acum. Ce vrei, ma ? E ... okay.

Ca un fast rewind, Amelia se intalneste cu tipul, virtual, in ocazii mai repetate, au discutii relativ inteligente, pline de ironie, sau chiar tachinari, deseori, dar foarte aluzive, sa nu cumva sa dea impresia de disperare, sau stiu eu ce sentiment mai ciudat care-ar provoca umilinta. Ba chiar ajung sa se intalneasca, si sa fie mult prea ciudat la inceput, dar... totusi, sa mearga un pic mai bine cu el decat cu alte persoane, fara prea multe idei referitor la intrebarea ,,DE CE ?".

Se intampla, e trista, se simte aiurea, nu se simte confortabil, de data asta, sa discute cu parintii, si scrie chestii aluzive pe net. El intra in discutie cu o tachinare random si cu o imbratisare emotionala calda si deja pare a se simti mai bine. Nu neaparat pentru ca i-a disparut starea, dar nu mai pare a se simti singura. Si asta e ceva, pana la urma.

Ii pasa, si continua sa-i pese, e timid, ii e frica pana si s-o atinga, desi vorbeste mereu despre contact fizic ca si ,,tratament" pentru afectiuni emotionale. (evident ca nu sex, bai pervert, e fiica mea de 16 ani, ti-o trag pentru faza asta).

E mai mereu alaturi de ea, cateodata sufocant, cateodata nu, cateodata zice chestii stupide, dar nu e nimic, si ea zice. Se poarta in regula. E fain. Nu se simte singura, din punctul asta de vedere, de a avea pe cineva okay in afara familiei. E bine.

Cine stie ce se intampla pe viitor ? Va dori tipul sa vorbeasca cu mine, sa-l cunosc si eu mai bine ? Ii va frange inima ? Se va casatori cu ea sau pur si simplu la un moment dat n-o sa-i mai pese ? Nu stiu, dar ideea e ca pentru inceput e foarte in regula asa cum e, si pare sa-i ofere cam ce are nevoie. Ce se intampla mai departe, e pentru experienta ei si oricand are nevoie, ma are pe mine. Pe mama ei mai putin, ca ea nu se pricepe la d-astea, deci pe mine, pentru ca-i fantezia mea. Si singura n-o sa fie niciodata.

Deci... intr-un mod foarte egocentric si laudaros si lasa-ti-ma-n pace cu injuraturi, mi se pare ca-s genul ala de tip, cel putin cunoscut la prima vedere, si comparativ cu toti rahatii astia in calduri care vor senzatii tari (nu c-ar fi ceva rau, dar o fac pe costul nervilor altora), care pare in regula, capabil sa se ataseze din fire, si sa fie bland tot din fire, si nu fantezia pe care-o au majoritatea fetelor cu acel baiat salbatic si varza si dur pe care pot ele sa-l imblanzeasca. Probabil vor putea, pentru moment, dar lupul isi schimba blana, da' naravu' ba...

Si daca trece printr-o situatie in genul cu un tip in genul, naspa, ghici cine va fi sa o prinda inainte sa cada jos ? Normal! Si ghici cine-si va face permis de port arma special pentru asa ceva ? Iar ai ghicit!

I will love my daughter, and if someone could feel somewhat same as me, he's okay by me.

2 comentarii:

  1. CER DREPTURI DE AUTOR PENTRU "AMELIA"!
    DACA NU MI LE DAI, TE DAU IN JUDECATA PENTRU FURT DE MUNCA INTELECTUALA. MACAR AI VREUN MOTIV S-O CHEME AMELIA? NU, NU AI, IN CONCLUZIE, DA-MI DREPTURILE DE AUTOR PENTRU CA AMELIA MERITA UN TATA CORECT. :)

    draguta chestie btw >:D<

    RăspundețiȘtergere
  2. Tata e corect. Mama cred ca e mai artagoasa si intepata. O sa-i zic sa se mai desumfle si sa vina la family hug.

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...