marți, 21 decembrie 2010

Love = Friendship X 10000 ?

Nu stiu exact in ce fel privesc eu relatiile astea de prietenie, de familie, de dragoste si mai stiu eu de care. Probabil le privesc diferit, pentru ca de fiecare data cand aud: ,,Simt mai mult decat prietenie pentru tine", mi se pare ca aud o prostie. Mi se pare imposibil sa simti ,,mai mult decat prietenie" pentru ca nu se poate mai mult ca prietenie. Ca simti ceva diferit de prietenie, asta mi se pare mai okay. De ce ?

Personal, atunci cand am o anume relatie cu cineva, imi vine greu sa ma port altfel cu acesta decat cum simt atunci. Daca il vad ca pe un prieten, il tratez ca pe un prieten, iar daca e o tipa, si ma atrage din mai multe puncte de vedere, atunci categoric aceea nu e o prietena, si ar fi foarte greu sa-mi ,,convertesc" sentimentele astfel, adica... sa transform totul intr-o prietenie.

Totul pare amplificat atunci cand te indragostesti, dar asta nu e comparativ cu prietenia, ci e comparativ cu... totul. De ce ? E foarte clar ca se simte ceva diferit atunci cand esti indragostit... cand esti prieten cu cineva, simti o oarecare legatura cu acea persoana, vrei sa stii despre aceasta, vrei sa-ti tina companie, insa atunci cand te indragostesti, simti nevoia sa-l inconjori, la mod propriu si figurat, sa-l privesti ca si cum l-ai proteja din priviri, si alte sentimente asemanatoare, nu ?

Acum ma gandesc cum pot oamenii sa tranzitioneze asa usor de la dragoste la prietenie, sau invers, iar daca in general asta nu se prea poate, atunci de ce pot acei putini oameni care pot face asta. Ma gandesc cum pot sa renunte la totul, pentru a reconstrui totul intr-o prietenie, sau intr-o relatie de dragoste... ma gandesc cat e de usor pentru unii sa renunte la totul pentru a stii ca sunt impreuna cu acea persoana iubita, si nu ramane in ,,friends zone" asa cum spun unii, iar altora le e frica sa paraseasca zona de prietenie dintr-o frica ce nu are la baza motive tocmai solide, ci doar frica de a risca. Ma rog...

De obicei nu prea pot sa fiu cu cineva pe bune, decat daca tranzitionez din prietenie, si in general mi se intampla intr-o perioada de cateva zile, exceptie facand odata cand tranzitia a fost facuta intr-o juma de ora, sau cam asa... adica toate ideile de prietenie dispar, si se construiesc altele, fara sa-ti dai seama din cauza ametelii, si cu cat noua ,,constructie" este mai puternica, cu atat iti este mai greu sa o distrugi pentru a reconstrui, parca, banalele ziduri de prietenie.

Asa vad totul... sau poate ma insel ? Nu stiu, dar oricum ar fi, tot iesi in pierdere in caz ca esti constrans sa renunti la o relatie de dragoste si sa o si transformi intr-o prietenie. De obicei este imposibil, dar unii oameni sunt atat de incapatanati incat sa reuseasca ... heh.



  • Thanks to Angel for the song.

12 comentarii:

  1. Hmm... din punctul asta de vedere gandim putin diferit. Mie mi se pare corect sa spui ca simti mai "mult decat prietenie". De exemplu eu, fie ca ma atasez de o persoana ca "doar prietena", iar apoi apare atractia si altele, fie ca ma indragostesc de ea de la inceput, ajunge sa-mi fie si prietena la un moment dat, daca avem multe chestii in comun si ne intelegem bine si ramane asa indiferent de cum evolueaza relatia.

    Apoi, eu cred ca atractia si toate celalalte sentimente pe care le presupune statutul de indragostit, sunt mai putin durabile decat o relatie de prietenie, se pot schimba foarte usor si chiar intr-un interval scurt de timp. De asta consider ca este mai importanta o relatie de prietenie, cand stii ca orice s-ar intampla acel cineva va fi acolo, decat atunci cand e doar indragostit, iar peste ceva timp nu o sa mai simta totul atat de puternic si poate ca o sa se indeparteze.

    RăspundețiȘtergere
  2. nu este posibil sa transformi o relatie de dragoste intr-o prietenie ,nu poti ,cel putin eu nu pot.
    Dar invers sunt convinsa ca merge ,100% ,e altfel.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Angel: Eu am evidentiat faptul ca prietenia si iubirea sunt doua chestii destul de diferite, si faptul ca nu pot simti decat una si alta pentru ca pentru mine sunt ca niste constructii diferite, insa vad ca tu vezi prietenia ca pe o casa, si iubirea ca pe o cetate ce o inconjoara, si logic ca cetatea cade prima.

    Pentru mine, o relatie de prietenie este mult mai trecatoare decat una de iubire... o relatie de prietenie abia o mai tin minte, daca trece, si nu simt prea multa motivatie sa ma tin atasat de acel cineva, pentru ca de-alungul vietii oamenii s-au plictisit usor de mine si de ce ziceam eu... dar in iubire exista nevoia de a tine enorm la cineva, si toate celelalte care urmeaza, deci... asta e punctul meu de vedere.

    Paranoia nu e buna: Poate se indeparteaza, poate nu e bine, poate...

    @Secret Life: Este posibil s-o transformi, doar ca la momentele acelea nu ti se pare c-ar merita... avand in vedere ca nu vei fi tocmai happy si joy in legatura cu asta :)... si in mare parte e nevoie de separare pentru a transforma o relatie de dragoste intr-una de prietenie, 100%. Dar apoi depinde si ce au simtit acei doi, in relatia lor de dragoste... pot sa simta orice altceva decat prietenie de cate ori povestesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. O relatie de prietenie se poate metamorfoza clar intr-una de iubire.
    Dar ,dpmdv, nu e tocmai de preferat. Daca esti amic/a cu persoana X pai atunci asta ti-e menit sa fi: doar un/o amic/a. Daca cele 2 relatii se contopesc se creeaza o situatie de confuzie atat de enervanta.
    Dar evident suntem oameni si mai ales tineri ...deci suntem predispusi unor astfel de 'experimente". Nu e capat de lume daca n-a mers. Inveti din greseli si data viitoare totul va fi mult mai bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Iulia, tu chiar crezi in ,,e menit sa fie" ? =.= Destin and whatever ?

    RăspundețiȘtergere
  6. Sper ca ai observat ca m-am contrazis singura :)).

    RăspundețiȘtergere
  7. Asta inseamna ca nici tu nu crezi ce spui :-? Adica a fost corect cum ai inceput, dar apoi ai intors pe dos din cauza a cum gandesti...

    Of...

    RăspundețiȘtergere
  8. Haotic !!!
    E mai amuzant asa. Nu ma plictisesc.

    RăspundețiȘtergere
  9. Din punctul meu de vedere dragostea si prietenia se leaga intre ele.

    De ce?
    Pai. A fi cu cineva presupune si o mare parte din prietenie, adica eu una nu stiu cum as putea numi schimbul ala total si reciproc de informatii.

    Uite, de exemplu aveam un coleg care incerca sa-i dea papucii unei tipe. Si pe post de consolare a zis: "bai, dar nu te agita asa, o sa fim fix in aceleasi relatii doar ca fara saruturi si huguri asa dese" :))

    Weeell pointed, it made me laugh.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Diana: Amuzant :) imi place punctul tau de vedere, precum si exemplul pe care l-ai dat... de-ar fi toti oamenii ca tipa respectiva... de-as fi si eu asa...

    RăspundețiȘtergere
  11. Cineva familiar cu verbul "a gandi" mi-a zis odata: "Bai, personalitatea da, asa e, e o chestie rigida, fixa si imobila. Dar asta incepand cu un anumit punct."

    Punct pe care din fericire nu l-am atins. Ce ne alegem acum (dupa propriul gust, normal) are sa ramana definitiv.

    Si sa fim seriosi, cui nu-i place sa aiba carisma si sa atraga lumea din jur ca pe un magnet?

    Vointa. Lipseste doar vointa in ecuatia asta.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Diana: Ce-i drept, ai dreptate, insa unele persoane isi stabilesc anumite prioritati din punctul asta de vedere. Poate nu-mi doresc sa atrag pe toata lumea, ma simt sufocat sau asa... :P

    Pentru mine e important sa stiu diferenta dintre prieten si ... you know.

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...