joi, 17 noiembrie 2011

Nu mai am nevoie de tine. Dar te vreau.

Viata mea merge si fara tine. Doar ca e mai faina cu tine in ea. Asta vreau sa cred.

Hai sa vedem daca iese ceva din chestia asta. Am incercat de-atatea ori sa imi dau singur un sens, si nu sa ma bazez pe sensuri conditionate de alti oameni, incat incep sa cred ca nu mai are rost sa incerc, pentru ca e imposibil. Toata lumea imi spune, insa, ca nu trebuie sa te bazezi pe oameni si trebuie, dracului, sa-ti traiesti propria viata, bazata pe propriile tale vise, neavand in calcul persoane anume, ca si: Eu o sa fiu fericit doar daca o sa fiu cu X. Daca X nu exista in viata mea, si am de ales doar... restul alfabetului, nu-mi ajunge, am nevoie de X. Asta e o prostie nascuta din propria noastra frica de a risca si de a avea incredere.

Stii, am criticat atat oameni pentru ca le e frica sa riste, si viata merge pe riscuri mereu, si frica de ceva e mult mai ingrozitoare decat chestia in sine, dar stii, eu sunt mai rau ca ei. Mi-e atat de frica sa risc incat nu reusesc sa dau drumul unei persoane de care m-am atasat din cauza ca mi-e frica, ingrozitor de faptul ca n-o sa mai intalnesc o persoana ca ea. Poate ca am motive, din moment ce toata viata n-am avut un prieten adevarat. Niciodata... niciodata, chiar niciodata... si probabil din cauza asta am devenit atat de disperat dupa asa ceva. Adica am in sfarsit ceva frumos in viata mea, si daca se indeparteaza, disper, arunc cu lucruri, plang, nu dorm, viata mea nu mai functioneaza pentru ca... ma rog, doar pentru ca si atat.

,,E cea mai speciala persoana din viata mea, si acum pleaca de langa mine"
,,De ce pleaca ?"
,,Pentru ca nu ma mai place, iar eu o rog sa stea langa mine"
,,... ba da, te place, dar rugand-o, n-o sa te mai placa"
,,Cum asa ?"
,,... nu poti ruga o persoana sa te iubeasca. Arati ca esti atat de slab incat o condamni la o viata in care tre sa te traga tot timpul in sus. Sa traiasca viata ta pentru tine. Tu doar culegi roadele vietii ei. Esti un prost."
,,Stiu, dar..."
,,Dar taci. Ea nu e centrul universului tau. Nu gandirea ei e problema ta, ci tu esti problema ta. Ea reactioneaza normal, tu esti anormal"
,,Imi dau seama, dar... nu stiu ce sa fac"
,,Ori te desprinzi de ea, ori gasesti o noua sursa de energie si ii arati ca esti mai puternic decat ai fost odata, daca vrei sa stea langa tine, daca tu crezi ca o pretuiesti atat, vei face asta."
,,Nu pot sa ma desprind de ea... imi place prea mult, si fara ea, viata mea devine foarte trista, si goala. Deja e goala, si uita-te la mine."
,,Nu ma uit la tine. Esti un gunoi. Stii cand o sa ma uit la tine ? Cand o sa-ti revii, cand o sa fii un stalp ce nu poate fi doborat. Cand te vei uita la tine si-ti va fi rusine de tine insuti"
,,Nu pot fara ea..."
,,Nu poti cu ea. Daca te bazezi mereu pe ea, mereu vei avea nevoie de ajutor"
,,Da, ai dreptate. Dar daca nu va merge ?"
,,Da-ti o palma peste fata si enerveaza-te dracului odata. Indepartezi pe toti de langa tine. Fa-i sa vrea sa fie langa tine, si nu ii ruga, ca un las sensibil slabanog si prost."
,, ... ma enervez pe tine"
,,Da, ca-mi si pasa. Eu stiu cine sunt. Tu stii ?"
,,Nu mai stiu exact..."
,,Afla cine esti. Fara ea. Si arata-i cine esti, fara sa-ti pese daca ii va placea."
,,Si cum fac asta ?"
,,Afla singur, durule... slabiciunea ta e in capul tau. Mananca, iesi afara, trage aer in piept, si considera un privilegiu faptul ca traiesti. Pentru ca ea nu va considera un privilegiu faptul ca tu traiesti, indiferent cat de tare te iubeste. Tot de ea va avea grija, nu ca tine."
,,Nu credeam ca orgoliul si mandria ma vor salva vreodata."
,,Ele sunt armele tale. Pune mana pe ele, si baga gloante, una dupa alta. Vorbesti de parca ti-ai baga fericirea intr-o cusca incuiata, si ii dai cheia unei persoane la intamplare. Iar tu esti fericit doar cand ea binevoieste sa vina in capul tau sa descuie, dar cand nu, viata ta e o paragina. Ce-ai ajuns ? Nu ti-e rusine ?"
,,Ai dreptate. Imi bag piciorul. Maine daca fac ce-am facut astazi, te rog... ia-ti avant si da-mi un pumn in gura sa pic pe jos, fa-mi o poza, si arata-mi-o de cate ori ma fac de ras. Sa-mi intre in cap ce-am ajuns."
,,Cu placere :). Ce nu te omoara, te face mai puternic"

Asta e genul de conversatie pe care as vrea sa am cu cineva, in cazul in care eu as fi victima. De fapt, am avut genul asta de conversatie astazi cu cineva inteligent, doar ca nu chiar atat de ,,perfecta pentru mine" precum am scris-o eu aici, dar... daca tot am imaginatie, mi-am imaginat singur o versiune imbunatatita.

Stii, se spune ca daca nu te iubesti, nu te iubeste nimeni. Daca nu te respecti, toata lumea arunca cu noroi in tine. Daca nu te ajuti, nu te ajuta nimeni. Daca nu te poti uita in oglinda, nimeni nu se uita la tine. De ce ? Conversatia de mai sus pare sa aibe raspunsurile, sau cel putin cateva. Tu ca om slab, admiri o persoana care e tare, si stie ce vrea. O persoana pe care n-ai putea s-o dobori nicicum, chiar daca-i iei totul. Cine spune ca nu toti suntem slabi, comparativ cu alte persoane ? Si slabi find, ne agatam de altii... cu cat mai slabi, cu atat ne agatam mai tare, si ii facem sa le fie scarba de noi, pentru ca-i tragem in jos. Nu ?

Nimeni nu ne dicteaza vietile. Nimeni n-ar trebui sa ne dicteze vietile, si totusi o fac, si uite unde am ajuns. Eu am trait mereu fara cineva in jurul meu, si am avut nevoie de cineva in jurul meu... persoane care sa ma inteleaga. Au fost inexistente, si m-am lamentat singur pe faza asta, find invidios de fiecare data cand vedeam oameni care aveau ,,best friends" , ,,soul mates" si asa mai departe. Iar eu... nu aveam. Visam la asta... si acum cand am gasit best friend, vreau s-o transform intr-un ideal sa compenseze pentru tot ce-am pierdut, tot ce mi-am dorit. Si mai zic c-o iubesc, si ca vreau ce-i mai bun pentru ea.

... unde e mandria mea cand tot ce e important in viata mea depinde de toanele altei persoane ? De orarul altei persoane ? Cum anume imi traiesc eu viata, daca viata nu e a mea, ci depinde de orarul persoanei respective ?

Daca iubesti pe cineva, da-i drumul. Daca te iubeste, va veni la tine. Daca nu-i dai drumul, si o tii legata strans de tine, va vrea sa plece, fie ca te iubeste sau nu. Deci... da-i drumul. Asa ii vei arata ca o iubesti, si nu ai nevoie de ea ca sa fii normal. Asa se poate baza pe tine cand ii e ei rau, sau cand ii e bine, nu doar cand are chef sa-ti arate caldura.

Asta a fost un discurs auto-motivational pe care sa-l citesc cand sunt prea prost sa vad ce trebuie sa vad. Sunt rupt de realitate, gol pe dinauntru, distrus in toate felurile... si dau vina pe altii. Nu e cine vreau eu sa fiu. Vreau sa ma schimb, sa arat ca sunteti dereglati daca va imaginati ca asta e tot ce pot. Pot mai mult...

2 comentarii:

  1. inteligenta cunostinta cunoastere :) acest blog salveaza viata multora luati cu atare nu te juca cu asa ceva.

    Multumesc . Si respect.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai, merci. Probabil ai exagerat cu complimentele, dar apreciez, totusi. Lectura placuta in continuare, in caz ca te intereseaza restul continutului :)

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...