miercuri, 13 ianuarie 2010

I see (into) you...













Inainte sa incep cu dezbateri si aberatii, asa cum imi place sa fac de obicei, tin sa mentionez ca ,,Avatar" (filmul) mi-a placut atat de mult, m-a impresionat... enorm, deci ce scriu aici e pe baza ,,invataturilor" desprinse din film. Si daca par in vreun fel obsedat sau exagerez, sa stiti ca nu-mi pasa catusi de putin.

Dupa parerea mea, tema principala din film este: ,,I see you!" , exact ca si tema soundtrack-ului cantat de Leona Lewis. Dar pana la urma ce inseamna asta ?

Am vazut filmul de vreo 2 ori. In general imi place sa vad un film de doua ori. Prima data pentru a trai povestea (da, in general urmaresc filme care sa cuprinda o poveste interesanta), si apoi inca odata pentru a prinde diferite detalii care mi-au scapat. Prima data cand l-am vazut nu am stiut la ce se refera personajele principale cand isi spuneau unul altuia ,,I see you", si nici nu stiam de ce se insista pe chestia asta, chiar si in piesa, insa cand am revazut filmul, am vazut cand lui Jake Sully i-a fost explicat ce inseamna expresia asta pentru ,,bastinasii" de pe planeta Pandora. Atunci cand ii spui unei persoane asta, nu inseamna ca o vezi in departare, sau ai vazut-o odata si iti amintesti asa ca si fapt divers. De fapt inseamna ca vezi in interiorul sau, vezi in sufletul acesteia, vezi tot ce e mai frumos, sau ce e mai putin frumos, tot ce exista in spatele aparentelor, iar asta imi da o parere despre lumea noastra in prezent.

Mi se pare foarte aiurea cum ni se intampla tuturor sa fim indepartati de persoane interesante din cauza aspectului lor fizic (da, da, iarasi subiectul asta), si tindem sa alegem doar ce e mai ,,frumos". E aiurea nu ? Oricum, nu sunt nici eu un inger deoarece nu ma pot abtine sa nu ma stramb daca vad o fata mai putin frumoasa din punctul meu de vedere, si sunt sigur ca o gramada imi acorda aceeasi privire, ceea ce e trist. Asa e ?

Cum e atunci cand esti nevoit sa fi cu cineva (de sex opus) intr-un loc de unde nu poti pleca pentru multa vreme ? Adica, trebuie sa te duci (ca si exemplu: obligat de parinti) undeva la tara si pentru ca nu prea ai nici o sansa sa pleci de-acolo, te legi de oricine crezi ca ti-ar putea fi companion, pentru a putea face timpul sa treaca mai repede. Presupunem ca ai crescut la oras tot timpul si, normal, fetele de la tara sunt naspa, dar una din ele e indeajuns de draguta sa fie amica ta si in lipsa de alternative, esti si tu indeajuns de actor sa te prefaci ca accepti asa-zisa oferta cu bucurie. Timpul trece, respectiva iti arata imprejur si unele din lucrurile pe care ti le arata iti iau oarecum ochii cu frumusetea lor, deci te fac mai curios in legatura cu alte lucruri pe care le vei vedea in viitor, si parca, parca, incepe sa-ti placa, oarecum pe-acolo, insa fara sa vrei, incepi sa-ti cunosti si ,,ghidul". Pe masura ce-ti arata lumea ei, vezi ca ai lucruri in comun cu ea chestii care nici nu stiai ca-ti plac, iar astfel incepi sa te apropii de ea, iar apropiindu-te devi si mai curios s-o cunosti mai bine, si tot asa pana trece timpul si observi ca fata care ti s-a parut oarecum respingatoare la inceput, a devenit cineva in lipsa careia te simti putin cam nasol. De ce ? Pe de-o parte din obisnuinta (mare parte), pentru ca te-ai putea dezobisnui de indata ce te intorci in lumea ta, insa pe de-alta parte iti place pur si simplu, si pentru ca ai o asemenea relatie cu o persoana, nu mai sunt tampenii ca si ,,vrajeli" sau dorinte foarte aiurea fata de o persoana pe care abia o cunosti, dar ti se pare foarte frumoasa. Incepi sa vezi in spatele aparentelor ei si incepi sa te legi de ea fara sa vrei sau fara sa observi, si spuneti-mi daca nu sunteti de-acord cu mine, insa fata respectiva devine tot mai frumoasa. Mnah, bine, fiti liberi sa schimbati fata cu un baiat, oricum nu conteaza, atata timp cat ambii nu au nici un fel de intentie vulgara, erotica, batjocoritoare, si-asa mai departe.

Foarte multa lume spune ca o femeie frumoasa se va ofili mereu exact ca o floare, insa ea va ramane la fel, daca nu chiar mai frumoasa pe dinauntru datorita experientelor traite si intelepciunii dobandite (insa in cazuri rare, respectiva devine mai nesuferita, dar aici povestesc un basm, deci...). Dar de ce sa o luam chiar asa ? O floare nu trebuie sa fie neaparat frumoasa pe din-afara niciodata pentru ca ceea ce vezi cu ochii nu va fi de multe ori ceea ce este cu adevarat, ci ceea de interpretezi tu ca este. De multe ori e mai bine sa inchidem ochii, sa ne stergem imaginea unei persoane din minte si sa interpretam ce ramane, si sa fim sinceri... foarte multi care incearca ideea asta vor ramane doar cu o persoana respingatoare (din punctul lor de vedere). Adica... foarte multe persoane sunt cu alte persoane din cauza ca sunt frumoase, insa in afara de asta nu mai vad nimic in ea decat lucruri care ii enerveaza, si prea putine lucruri frumoase. Asta stiu destul de sigur deoarece mi-au povestit foarte multi relatii din trecutul lor si am vazut si... mi se face rau.

Sunt toate astea doar un basm in ziua de astazi ? Pentru ca stiu foarte bine ca asa ceva a existat in trecut, chiar in abundenta, si exista si in ziua de astazi, doar ca... mai rar. De ce ?

Pentru ca totul a devenit o moda. E fain pana te plictisesti... apoi e usor sa treci la altceva care-ti face placere pe o perioada limitata...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...