luni, 11 ianuarie 2010

Rautate inutila...














Voi incepe cu o intrebare:

De ce suntem, noi oamenii, in varful lantului trofic ?

Pentru ca avem inteligenta si putem controla natura dupa bunul plac ? Pe de-o parte adevarat, pe de alta parte, ii suntem inferiori...

Pentru ca intelegem planeta si toate vietuitoarele astfel incat putem convietui impreuna pentru armonie ? Intr-adevar fals, pentru majoritatea oamenilor.

De ce este omul cea mai importanta specie de pe planeta ? Pentru ca omul nu ucide vietuitoare din aceeasi rasa ca si el ? Nici asta nu e prea adevarat. Oamenii se ucid intre ei in fiecare zi din tot felul de motive stupide si refuza sa se gandeasca la altceva decat la ei insisi, cel putin in mare parte. Asta mi se pare, mie, tot ca si om, o mare tampenie si nu o pot intelege.

Ce e in stare sa faca un om pentru a atinge o mare bogatie care-i va aduce faima, fericire, placere ? In momentul potrivit: orice. Chiar si sa-si riste viata, chestie care mi se pare de-asemenea o mare prostie, dar apoi... la momentul potrivit si eu as fi in stare sa fac asta, nu-i asa ? Si eu sunt om, si eu am vise, dorinte, placeri stupide... si o viata lunga inainte in care voi experimenta foarte multe lucruri noi, iar gandul asta ma inspaimanta in mare parte, si pe de-alta parte ma face sa ma dispretuiesc pe mine insumi. Dar apoi as putea fi un om obisnuit, iar viata mea sa nu conteze decat pentru un grup neinsemnat de oameni numit familie, insa de-alungul vietii mele voi vedea cum oamenii (din cate stiu eu, doar ei) se ucid intre ei, se inseala, se ranesc fizic si psihic pentru motive stupide si inutile.

... e interesanta totusi o chestie. Sunt sigur ca toata lumea a vazut filme, a citit carti, sau a experimentat in viata reala o asemenea situatie in care omul lupta pentru ceva ce aduce durere altor oameni, altor animale, altor fiinte, dar ii aduce lui fericire, insa... daca din intamplare reuseste sa inteleaga lucrul pe care la inceput vroia sa-l distruga, se razgandeste si devine opusul sau. Sau... bine, poate sunt foarte vag, dar hai sa luam filmul: Avatar pe care vi-l recomand din toata inima. Este un SF, este vorba despre distrugere cauzata de om din motive absolut egoiste, dar si vorba despre ceva absolut... frumos. Nu zic mai multe.

Mi se mai pare interesant cum... durerea poate convinge sau poate invata un om in asa fel incat sa-l schimbe dintr-un demon intr-un inger, sau poate chiar un inger pazitor, daca puteti sa ma urmariti aici. As incerca un exemplu, insa acum nu ma pot gandi la nimic... (e 4:50 dimineata) insa daca ai putina imaginatie si m-ai urmarit pana aici, reusesti sa intelegi, sper ca reusesti.

Dar apoi, de ce vorbesc despre tampenii de genul ? Cine sunt eu sa judec si sa arunc vina ? De ce fac toate tampeniile astea, sa incerc sa ma fac inteles ? Nu are nici un rost pentru ca omul nu se va schimba decat in contact cu durerea, chestie pe care am bagat-o aici in ,,textul" asta fara sa fac vreo legatura cu ce am zis pana acum si ma simt atat de prost (,,prost" luat cu sensul de: fara inteligenta), dar nu vreau sa sterg tot si s-o iau exact cum trebuie, sau mai sincer spus: nu am chef acum dimineata. O sa apelez la intelegere, pentru ca e asa de tarziu, sau devreme, si voi ruga pe cel care citeste, daca are chef, sa inteleaga si sa-si continue in gand ce scriu aici, iar astfel imi va putea da si mie idei, desi sunt sigur ca vor veni pareri contradictorii... dar eh.

Nu ma consider un om care respecta viata din toate punctele de vedere, care-si respecta aproapele, insa ma consider un om ce nu este orb si vede ce se intampla imprejur, desi asta nu-mi ofera un statut foarte ,,de folos", insa vreau sa cred ca sunt pe drumul cel bun, astfel. Sunt bland si ofer ajutor, sunt crud si respingator... dar stiu de ce sunt capabil si ma urasc pentru asta. Si iarasi, am zis o mare tampenie de neinteles...

In fine. Uite soundtrack-ul din Avatar, care mi-a placut foarte mult si l-am ascultat in timp ce am scris pe-aici. Sper sa va placa...

9 comentarii:

  1. suntem in varf fiindca mergem in doua picioare. Noi si gainile. Uneori realizez ca gainile sunt mai inteligente ca noi :D

    RăspundețiȘtergere
  2. ... depinde din ce punct de vedere, insa de-acord...

    RăspundețiȘtergere
  3. faptul ca esti cu picoarele pe pamant si procesezi reactiile pe care le ai, nu e un motiv sa te urasti. Asta este firea omului, asa a fost lasat...sau aproape asa. Cum crezi ca ar arata lumea daca ar fi doar bine in lume, daca nu ti-ai invata lectiile necesare vietii niciodata? Crezi ca ar fi mai bine? :)

    Nu te contrazic cu nimic, cel putin de data asta, caci stiu cum e sa scrii la ore asa matinale...uneori ai cea mai buna inspiratie:p

    P.S. - daca stau bine sa ma gandesc omul este cel mai animal animal care a existat de cand lumea. Nimeni nu e perfect, insa asta nu e scuza in a ne stapani reactiile si a ne dresa singuri :D

    O zi buna sa ai:p

    RăspundețiȘtergere
  4. ... bine, fara rau nu exista bine, dar daca omul e asa inteligent sa creeze distrugere, poate fi la fel de inteligent sa faca in asa fel incat sa o cunoasca fara a trece prin ea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mi se mai pare interesant cum... durerea poate convinge sau poate invata un om in asa fel incat sa-l schimbe dintr-un demon intr-un inger, sau poate chiar un inger pazitor...

    nu cred ca durerea te schimba...
    poate doar ajungi sa nu te mai afecteze anumite lucruri sau incerci sa eviti sa le faci altora ceva ce stii ca tie ti-ar provoca durere...(mda, asta se numeste schimbare...deci vorbesc prostii, durerea te schimba intr-adevar, dar as zice ca nu foarte mult)...

    si inca ceva...
    cred ca durerea (nu cea fizica) e cea care te face sa te numesti om...
    daca nu te mai doare... esti deja o existenta inutila...

    RăspundețiȘtergere
  6. Wrong. Durerea te schimba foarte mult. Acum cativa ani (3-4) eram o cu totul alta persoana fata de cum sunt acum, iar dupa ce am trecut prin ce-am trecut, sunt opusul poersoanei care eram, fara exagerari...

    RăspundețiȘtergere
  7. Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

    RăspundețiȘtergere
  8. mah..
    acum, sincer, nu te cunosc sa stiu prin ce ai trecut, etc..
    dar cred ca schimbarea era oarecum naturala...
    si mai e impusa si de varsta...

    RăspundețiȘtergere
  9. @Anonim: Probabil vor fi, nu stiu. Poti da o parere despre tema asta, daca doresti...

    @Tania: Bun, poate am gresit putin. In general te schimbi orice ti s-ar intampla, insa am invatat din experienta ca durerea te schimba cel mai mult si cel mai rapid. Tre sa fie un ,,cel mai" in toate, nu ? :P (sau aproape toate, dar clar si aici)

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...