marți, 3 mai 2011

It's hard to find someone who cares about you

Mintea mea e plina de idei, prostii, tampenii, genialitati, chestii stupide, chestii interesante, chestii fara rost, chestii constructive, sau lucruri foarte deprimante. Aiurea e faptul ca nu prea stiu sa fac diferente intre ele de multe ori, mai ales in momente (ca astea) cand mintea mea e destul de bagata in pamant, sau... bine, a fost o metafora stupida. Cand mintea mea e ocupata cu lucruri destul de aiurea, care ma fac sa ma simt aiurea. Dar ascult cate-o melodie, ma uit pe geam, observ cate-o faza, si unele idei, fie de care-o fi, se leaga intre ele, si... uite ca pot sa scriu si eu pe-aici, sa nu fie prea gol, plus ca ma plictisesc in general si nu prea am ce face.

Unul din cele mai aiurea chestii la viata, din punctul meu de vedere, este faptul ca... daca vrei sa obtii cate ceva, cateodata, trebuie sa te porti sau sa inveti sa nu-ti doresti acel lucru, sa inveti sa te descurci fara el, intai. Nu vi s-a intamplat ? Cel mai des, cred, se intampla cu subiectul despre care-as vrea sa-l dezbat putin aici, si anume: titlul. E greu sa gasesti pe cineva caruia sa-i pese de tine. Aici cred ca putem include amici, prieteni, iubiti (si invers), relatii de orice fel cu oamenii. Ma gandesc ca mai sunt si alte exemple, dar acum ma concentrez pe obsesia mea: relatiile cu oamenii.

(mi-au inghetat mainile, sa vezi ce gresesc la scris)

E aiurea, de multe ori, ca in momente in care ne simtim vulnerabili, si unii dintre noi se agata de diferite persoane, prieteni, sau oameni pe care-ar vrea cu tot dinadinsul sa-i aibe aproape, iar acele persoane tind sa se indeparteze, de multe ori, sa gaseasca scuze, sau sa-ti zica in fata ca nu vor sa aibe de-a face cu tine. Bine, de cele mai multe ori gasesc scuze, pana-ti trece toata chestia asta. De multe ori oamenii nu vor sa se apropie de tine tocmai pentru ca ai nevoie de ei. Le e mai usor sa se apropie de tine in momentele in care esti bine stabilit pe picioarele tale,  fara nevoie de cineva sau ceva. In felul asta se simt destul de liberi sa stea langa tine, sa plece, sa spuna fel si fel de lucrui, inteligente, stupide. E lejer totul. In momentul in care ai nevoie de ei, insa, se simt stanjeniti, presati, stresati de faptul ca ar putea spune o prostie langa tine, ca ar putea face ceva care sa strice toata situatia, si de multe ori vor formula totul altruist (si poate ca un procentaj din cazurile astea vor fi reale), insa de multe ori va fi pur egoist. Nu c-as spune-o in sens rau, atata tot ca omul isi vede de treaba lui, si nu are chef sa se implice intr-o chestie care i-ar putea face rau, din vreun punct de vedere. Trist, totusi, cand vorbim de prieteni, sau chiar iubiti/iubite, cel putin asa mi se pare mie.

Am citit in multe parti, am auzit, am vazut ca daca vrei sa atragi pe cineva, trebuie sa te porti ca si cum compania acestuia ti se pare foarte okay, dar nu ai nevoie de el langa tine, poate sa plece oricand. Sa fii cat se poate de cool, din punct de vedere emotional, sa nu le dezvalui limita rabdarii niciodata, sa fii mereu relaxat, in asa fel incat sa nu-i lasi sa vada ca ceva mananca din tine, si-asa mai departe. Da, foarte bine, am momente in care nu as avea de asemenea persoane langa mine, dar apoi ma gandesc ca daca as fi intr-o asemenea situatie care ar dura mai mult timp, ca nah... oameni sunt fel si fel, cresc in diferite anturaje, au diferite probleme cu care se confrunta, au diferite metode de a se confrunta cu problemele respective, diferite sprijine, diferite experiente, si-asa mai departe, deci starea ta stupida, si nevoia ta de sprijin poate dura, de multe ori, si poate chiar nu ai chef sa te porti cool, dar ai nevoie de sprijin, ai nevoie de cineva care sa fie langa tine, sa se prefaca macar ca stie despre ce vorbeste, chiar daca spune prostii, poate sa traga de tine sa razi, sa zambesti, sa uiti de probleme, si-asa mai departe. Chiar daca asta e putin greu si nu-i aduce nici un beneficiu, tot e ceva ce-ai face pentru un prieten.pe motiv ca... nu stiu, vrei sa-l ajuti, vrei sa vezi ce se intampla dupa ce persoana respectiva e mai bine, datorita tie, vrei sa simti legatura care se largeste, se face mai tare, mai lunga, mai scurta, mai... orice ti se pare tie ca se intampla cu o legatura atunci cand prietenia cu cineva se intareste.

Nu mi se mai prea pare ca are cineva chef de astfel de lucruri. Majoritatea oamenilor, din cate-am observat eu, se gandesc pur la ce se intampla in timp ce cineva se afla intr-o situatie penibila, in timp ce o anume persoana are nevoie de ei, si se simt presati sa ofere ajutor de calitate, raspunsuri veridice, sa se comporte ca niste psihologi profesionisti, si sa nu cumva sa faca vreo greseala care sa-i faca sa para penibili, sau... pardon, o greseala care sa-i faca mai mult rau persoanei care deja sufera.

Un prieten, din cate observ in prezent, e bine venit langa tine atata timp cat iti ofera zile bune, relaxare si-asa mai departe. Cand esti prin intre ciocan si nicovala, e timpul sa ne dam inapoi, sa-l lasam sa-si revina, ca apoi sa-i tinem companie exact cand nu are nevoie, ca totul sa fie mai usor. Ma rog, nu stiu cat de bine am explicat toate lucrurile astea, am incercat sa scot cat mai mult din titlu, cum a zis o simpatica prietena: Sa storc tot, tot, tot, sa nu las nici o idee neintoarsa :). Le-am cam lasat imprastiate, da' eh... macar stiu ca-i blogu' meu.

P.S. Asta a fost un fel de frustrare, asa ca am luat ideea dintr-un anumit punct de vedere. Desigur ca nu toti prietenii sunt asa, sunt si exceptii, si exista si parti bune. Am decis sa scriu despre partile astea intentionat.

Uite si ce m-a inspirat sa scriu ce-am scris pana acum

19 comentarii:

  1. Nu cred ca atragi pe nimeni daca dai semne ca iti place compania sa, ba dimpotriva, ii arati ca te poate influenta in vreun fel si poate profita de sentimentele tale. Nimic nu-i enerveaza si nu-i frustreaza mai rau pe ceilalti ca indiferenta. Daca esti indiferent cu cineva iti garantez ca respectivul ins va veni la tine de buna voie, incercand sa-ti intre in gratii si sa-ti castige prietenia :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ;)) exact asta era si frustrarea mea. Cand ai nevoie de cineva, tre sa te comporti total opus fata de cum ai avea nevoie sau de cum ai fi inclinat s-o faci pentru a se apropia de tine. Daca miroase ca ai nevoie de el, chiar si sa stea langa tine, fuge cu coada intre picioare.

    Teorii si metode de a arunca cu lasoul dupa persoane, stiu multe, dar in toate te comporti fals, si ma enerveaza

    Hugs for a very fast comment ^__^

    RăspundețiȘtergere
  3. Stii cand obtii acea companie de care ai nevoie ? Cand esti misterios. Cand arunci in discutie cateva elemente vagi, dar de efect care atrag atentia. Crede-ma .... cealalta persoana va face tot posibilul sa afle despre ce e vorba si cum ne place noua sa ne dam importanti si sa parem ca ne implicam, imposibil sa nu se vina cu cateva solutii. Trebuie sa fii viclean :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, sau pur si simplu sa te porti ca si cum esti de neatins. Persoanele se vor aduna in jurul tau sa te studieze si sa-ti afle secretele, daca exista asa ceva, sa vada de ce esti asa, ce poate sa copieze de la tine, si asa mai departe.

    Vad doar conspiratii in seara asta. Hm...

    Tu cum ti-ai obtinut prietenii ? Sau, mai mai degraba: Cum ii pastrezi langa tine ? :P

    RăspundețiȘtergere
  5. Cum i-am obtinut? ... Am facut cunostinta cu ei cu zambetul pe buze si tot asa am ramas si pana azi. Ii intampin zambind, ma despart de ei zambind, ii ascult zambind, etc :)
    Cum am ramas alaturi de ei? Personalitatea imi permite sa ma mulez dupa fiecare caracter. Sunt destul de atenta la detalii si stiu cum sa ma comport cu fiecare in parte astfel incat sa existe armonie intre noi.

    RăspundețiȘtergere
  6. ... si, in momente aiurea, penibile, urate, despre care am vorbit ? Presupun ca esti o persoana gen: ,,Do it yourself", in loc sa accepti prea mult ajutor. Ma rog, presupun si eu, vazand atatea zambete in relatia ta cu prietenii tai :D

    Ia-o ca pe o intrebare

    RăspundețiȘtergere
  7. Chiar sustin ideea ca singur poti trece peste orice. Te cunosti cel mai bine, iti stii limitele, capacitatea de a indura, dar si forta interioara. Evident trebuie sa ai si incredere in tine (daca nu tu atunci cine?). Dar sa nu crezi ca sunt absurda si merg doar pe ideea de solitaritate, doar ca sunt genul de persoana careia ii place sa asculte mai mult decat sa vorbeasca. Ascult cu placere si atat cat ma ajuta cunostintele ajut cu sfaturi. Cand vine vorba de mine, insa, sunt prorpiul meu psiholog, prieten, confident. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu ma refer neaparat la asta. Ideea mea era... daca ai nevoie de sprijin emotional, un zambet, o prezenta, o speranta, care vine din partea altei persoane.

    Si eu sunt genul mai incapatanat, ce-si urmeaza propriile idei, insa ma simt foarte aiurea cand sunt singur intr-o situatie urata. Gol, cum ai putea spune.

    Nu am nevoie de mare lucru... cam la asta ma refeream.

    Stiu ca-i mai bine sa te descurci singur, si sa ai incredere, sa nu depinzi de nimeni, si toate astea, dar... nu ma simt motivat daca sunt singur, motivat sa-mi traiesc viata.

    Asa sunt eu... nici nu-mi prea vine sa ma schimb. Mi se pare trist altfel...

    RăspundețiȘtergere
  9. solitudine* gomen. Sunt oripilata de propria-mi prostie.

    RăspundețiȘtergere
  10. Dar eu nicio clipa nu cred ca sunt singura. Ma am pe mine. Imi pot fi orice, oricand, oricum :). Si nu trebuie sa privesti schimbarea ca pe un proces ireversibil si absolut. Experimentezi, creezi tu personalitati, te inspiri de la cineva pe care il admiri ....dar intotdeauna poti reveni la cel ce ai fost :)
    Cu bine.

    RăspundețiȘtergere
  11. Are vreo relevanta faptul ca ma cunosti :) ?!
    Iti garantez ca nici pe tine nu te cunosti ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Ca nu ma cunosc pe mine, e o simpla filosofie si abatere de la ceea ce stiai ca te-am intrebat ...

    Era o intrebare simpla. Sunt curios, oarecum.

    RăspundețiȘtergere
  13. Jane si ceea ce "aberez" pe blog sunt informatii suficiente xD

    RăspundețiȘtergere
  14. E greu sa gasesti pe cineva care sa tina cu adevarat la tine, dar nu imposibil. Poti gasi acele persoane atunci cand te astepti mai putin sau cand nu mai ai nici o speranta ca o sa le intalnesti.

    Poate e adevarat faptul ca atragi mai mult atunci cand dai impresia ca esti mai puternic, ca nu ai nevoie de nimeni, ca ti-e bine si singur si-asa mai departe, dar asta e valabil pentru o perioada scurta de timp. In cele din urma isi vor da seama cum esti de fapt si probabil ca vor fi dezamagiti si te vor rani si mai tare sau o sa te plictisesti tu sa tot porti acea masca. Nu poti sa te prefaci la nesfarsit ca esti altfel pentru ca o sa te simti din ce in ce mai gol, mai singur si mai neinteles. Daca vrei sa pastrezi alaturi o persoana, pe o perioada mai lunga de timp, va trebui sa gasesti si alte metode de a-i capta atentia asupra ta sau de a o face sa se ataseze de tine.
    Asa ca nu te mai stresa atat de tare... Fii tu insuti iar cei care vor sa-ti fie aproape, iti vor fi indiferent de starea pe care-o ai si te vor place asa cum esti. Nu merita sa incerci sa pari altfel doar pentru a le face altora pe plac.

    RăspundețiȘtergere
  15. Stiu ca nu merita, tocmai de asta nu o fac, insa astfel sunt unul din cele mai singure persoane pe care le stiu :) asta spune ceva despre lume...

    RăspundețiȘtergere
  16. Din punctul de vedere al unui empatic (adica me), sunt dependenta de a-mi ajuta prietenii, vreau sa-i invat pe ei sa comunice mai mult cu mine, iar cei mai buni imi sunt alaturi in "zilele negre", eu ii am pe categorii bagati prietenii, dar nu fac diferenta intre ei cand ii ajut, dar cand ma ajuta ei pe mine se cam vede diferenta....dar cum am mai zis, comunicarea face totul (parca as fi un psiholog, sincer nu vreau sa dau dovada de inteligenta superioara, pe care nu o dobandesc)....^_^

    RăspundețiȘtergere
  17. Admir faptul ca esti empatica ;)). Asta te pune cu un pas inaintea majoritatii care incearca, oarecum, sa te consoleze in diferite situatii, sau chiar sa-ti simta bucuria in functie de cum pot ei formula o logica de la tot ce se intampla, insa nu pot sa simta in functie de ce simti si tu, nu c-ar fi asta o magie extraordinara, ci doar faptul ca oamenii nu mai prea sunt in stare sa simta, ci incearca pe cat posibil sa-si gandeasca sentimentele pentru ca in felul asta isi asuma mai putine riscuri. Ma rog, asa zic ei.

    M-am plictisit sa-mi ,,invat" prietenii fel si fel de chestii. Mai bine raman pana cunosc persoane care sunt deja calite in toate invataturile vietii necesare in punctul asta de vedere.

    ... ca tine, spre exemplu :P

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...