miercuri, 23 septembrie 2009

Am facut doar putin rau. Nu strica...











In aparenta toate sunt bune si frumoase pe pamant (in afara de criza, cred). Desi invatam pe la scoala, gasim pe net sau auzim de la prieteni, respectiv cunoscuti, nimic nu prea pare a fi poluat, nimic nu pare a fi rau si totul arata cam la fel cum era si inainte, iar aici ma refer la tot ce ne inconjoara. Daca nu v-ati prins, ma refer la poluare, chestii ecologice si-asa mai departe. Mda, subiect mult prea mult dezbatut, adica prea multe vorbe si mult prea putine fapte. Dar, oricum, ce vreau sa zic prin faptul ca totul e aparent ok ? Hm... cand spun asta ma refer in mare parte la convingerea unora ca noi, oamenii, poluam destul de putin aerul comparativ cu alte surse naturale de poluare (ca si vulcanii, incendiile si mai stiu eu ce...) si toate fazele astea referitoare la: ,,Nu mai poluati aerul!", ,,Nu mai deversati gunoaie in rauri", ,,Nu mai aruncati resturile nefolositoare aiurea, folositi containerul/cosul de gunoi" si nu in ultimul rand ,,Reciclati!". Multi spun ca nu suntem deloc amenintati de chestiile astea rele pe care le facem si nu prea avem de ce sa ne ambalam cu ,,protectia mediului" si toate aiurelile astea. Care e parerea mea ? Sunt fraieri si voi sunteti fraieri daca-i judecati la fel ca ei.

Poate ca e adevarata faza asta, adica faptul ca Pamantul nu e nu stiu cat afectat de poluarea noastra, iar multi dintre oamenii care sustin produsele ecologice vor doar sa se imbogateasca imprastiind zvonuri false despre cat de rau va fi de noi pe viitor daca vom continua mediul asta de viata si nu vom apela la produse ca si cele ale lor pentru a reduce poluarea. Adevarat, sunt multi idioti ce vor sa se imbogateasca rapid, insa sunt si foarte multe persoane cu petitii si chestii asemanatoare care nu fac nici un castig de pe urma chestiei asteia. Ce sugereaza asta ? Mie-mi sugereaza ca omul este mult prea comod si iubitor de lux pentru a renunta la stilul asta de viata doar pentru a pastra curat un loc care (cica) nu va fi distrus de gunoaiele noastre, cel putin nu in viitorul apropiat, asa ca de ce sa nu profite de pe urma chestiei asteia ? Doar o viata avem si ne putem simti bine, heh ?

Uite ce ma enerveaza pe mine la faza asta: De cand am fost mic am fost invatat sa pastrez camera mea curata din toate punctele de vedere pentru ca asa e frumos si nu e bine sa fie murdar, chiar daca nu se observa murdaria aceea si nu imi face nici un rau. Am fost invatat sa traiesc intr-un mediu curat, desi nu-mi place sa fac curat chiar mereu. Am fost invatat sa-mi pese mai mult de responsabilitati si de mine. Nu am fost invatat sa-mi pese de natura, sa plantez copaci, sa influentez comportamentul responsabil (cel legat de natura) si nici nu am fost invatat sa combat poluarea. Nici nu voi face toate astea, pentru ca personal nu-mi pasa de lume, la fel cum in mare parte nimanui nu-i pasa de nimanui. Era destul de misto daca ne puteam ,,unii" in lupta contra raului aflat sub diferite forme pe Pamant, dar desi suntem toti oameni, aceeasi specie, (cica) frati si-asa mai departe, vom fi mereu mult prea diferiti, iar interesele noastre vor fi la fel ca noi: diferite.
Aluzia din toata faza asta este urmatoarea: Nu dauneaza sanatatii daca esti responsabil si renunti sa conduci o masina ori de cate ori ai chef. Nu patesti nimic rau daca te duci pana la un cos de gunoi sa arunci o chestie care dauneaza solului. Nu vei muri daca vei cauta alternative mai sanatoase la toate obiceiurile tale si nu vei mai fi atat de corupt si iubitor de lux si bani, oricum poti muri oricand si cand se intampla asta, vei trece ,,dincolo" fara nimic, asa ca nu prea are rost. Toate astea sunt niste lucruri destul de marunte care nu prea pot face nici un rau daca sunt practicate, insa treaba asta inmultita cu 6-7 miliarde (un numar in crestere) = ceva ce n-o sa-ti placa :)

... nu voi face pe sfantul si nu voi sustine ca sunt un iubitor al naturii si responsabil in legatura cu toate astea. Se intampla de foarte multe ori sa fac chestii total aiurea ca si aruncatul unui ambalaj in iarba, in rau sau mai stiu eu ce chestie care poate polua. Apoi ma gandesc ca se intampla foarte rar din partea mea si nu prea are ce sa se intample din cauza asta. Din pacate, sunt foarte multi care gandesc ca mine, iar asta... heh. Nu are rost sa zic (pentru ca nu stiu ce sa zic).

Mda, m-am cam invartit in jurul cozii aici, in mare parte deoarece nu sunt tocmai tipul model care sa dea astfel de sfaturi, dar ma incercat si eu pentru ca (momentan) imi pare rau de ce se intampla in general si mi-e rusine de sutele de persoane aflate la putere, persoane care pot face multe lucruri bune, dar decid sa se imbogateasca exploatand in mod negativ resursele pe care le are si-asa mai departe...

In fine, trag o concluzie si zic asa: Nu ne vom autodistruge datorita poluarii pe care-o facem, cel putin nu generatia noastra si probabil vom ajunge batrani fara sa ne confruntam cu apocalipsa, insa asa cum m-a invatat maicamea de cand eram mic (si-mi repeta si acum): Pastreaza curatenia deoarece asa este frumos si nu te va durea nimic daca pui si tu mana la treaba.

Did someone heard me ? Hm, I guess not... (poate ca nici eu nu m-as auzi daca as fi alta persoana si as citi ce scrie aici. Groaznic...). Nici nu stiu de ce am zis ce am zis. M-am tot gandit astazi la chestia asta si am vrut s-o scriu aici. Nu a iesit chiar cum vroiam, dar tot e putina informatie de digerat.

Uite o piesa faina (si aluziva) - Within Temptation - Mother Earth

4 comentarii:

  1. Pe cei care nu respecta mediul ii etichetez ca fiind ignoranti.Nu merita sa respire aer curat.

    RăspundețiȘtergere
  2. deci nu sunt eco sau ceva asa! imi arunc gunoiul unde trebuie dar nu m-as duce sa strang gunoiul altora:D
    ps:cat iti ia sa scrii atat?:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nici eu nu as face asta. In general ar fi misto daca fiecare ar face asa cum trebuie si nu asa cum au chef la momentul respectiv. Heh...

    Imi ia cam 15-20 de minute sa scriu, insa cateodata imi ia si cate-o ora sa gasesc o imagine potrivita pe care s-o pun la inceput. De ce ? :P

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...