duminică, 28 februarie 2010

Scary, scary... eyes...


Probabil daca ma apuc sa dau un search pe google despre treaba asta, voi gasi ceva raspunsuri, poate puse de oameni care chiar stiu despre ce vorbesc, insa asa, in mare, nu am auzit pe mai nimeni povestind despre treaba asta in blog-uri, forumuri sau asa pe real, desi a fost un defect pe care-l am de foarte mult timp, si anume: privitul in ochi.

Mah, deci... nu stiu. E o chestie atat de banala daca stai sa te gandesti, si eu chiar ma gandesc la faza asta si nu pricep care-i problema mea, sincer. De exemplu, am auzit pe cineva spunand ca e foarte usor, de fapt chiar placut, sa privesti lumea in ochi atunci cand porti o conversatie cu acestia, dar apoi, eu de ce nu pot face asta ? Si poate ca nu doar eu am chestia asta in neregula, dar de ce ?

Ma duce cu gandul la faptul ca privitul in ochi reprezinta ceva destul de important pentru fiintele de pe pamant. Nu, nu am cautat pe google, cel putin nu inca, dar asa din cultura mea generala, din ce vad pe strada, pot spune ca cel mai... aa... potrivit loc pe care sa-l privesti atunci cand vrei sa atragi atentia unei persoane, unui animal, sau asa ceva, este sa-l privesti in ochi. Nu ? Animalul te priveste chiar in ochi atunci cand este interesat intr-un fel sau altul de tine, si copiii mici fac la fel, din simplu instinct. Ce chestie tare, nu ?

Da, pe naiba chestie tare... chiar daca e din instinct, eu tot am probleme in a face chestia asta. Mah, nu stiu, parca ma sperii, sau dracu' stie, dar cand vreau sa-mi argumentez o parere, sau chiar si sa port o discutie normala fara sa ma simt intimidat sau incurcat, trebuie sa ma uit in alta parte neaparat, indiferent cine e persoana cu care vorbesc. Bine, acum ma mai ,,fortez" sa fac asta, dar acum cativa ani, spre exemplu, nu puteam privi pe nimeni in ochi, deloc. Si acum ma intreb din nou: De ce ?

Spuneti-mi voi, exact ce simtiti atunci cand va uitati in ochii cuiva ? Exista vreo diferenta atunci cand privesti pe cineva in ochi in timp ce spui ceva simplu sau complicat sau e cam aceeasi chestie ? Desi, daca ar fi sa-mi dau si eu o parere, as spune ca privitul in ochi reprezinta toata frumusetea de a conversa cu cineva pe real. Diferenta dintre conversatiile pe mess, la telefon, sau strigand de pe geam la cineva. Si, o fi frumusete faza asta, dar din cate stiu eu, ca sa spui o chestie destul de greu de spus cuiva, e mai usor s-o faci pe messenger, la telefon, sms sau alte metode asemanatoare, decat sa-i spui in fata, si chiar nu cred ca frica de violenta fizica e motivul. E... pur si simplu altceva, ceva ce poate fi chiar simplu de dedus, da' mie nu-mi vine nici o idee concreta...

Sa fie durerea de cap ?...

22 de comentarii:

  1. Nu ne privim în ochi pentru că ... nu întotdeauna avem curajul de a arăta celorlalţi ce gândim defapt.Ochii ne dau de gol, ne reflectă pe noi.

    De ce nu privim în ochi o persoană oarecare de pe stradă?
    Pentru că ar fi ciudat să ne "prezentăm" unui necunoscut, nu ?
    De ce ne privesc în ochi copiii mici, uneori fără un motiv anume?
    Pentru că ei nu au nimic de ascuns.Pentru ei totul este simplu.

    Şi ... da, se întamplă foarte rar să privesc o persoană în ochi în momentul în care vorbesc cu ea.Pentru că m-am "conformat" tiparului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Geez, nici nu stiu ce sa raspund -.- aa...

    Mi-a placut partea de mijloc a comentariului, dar data viitoare, fii mai aa... colocviala :)) te rog...

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt de acord cu Auteur de Reves.. ochii chiar ne dau de gol, dar daca stii sa-ti stapanesti emotiile, e ok. Daca nu, e mai naspa :)

    Poate ai observat ca atunci cand minti nu reusesti sa privesti persoana respectiva drept in ochi. Nu pentru ca si-ar putea da seama, ci pentru ca tu singur te-ai putea da de gol.

    Dar e un sentiment placut cand privesti pe cineva in ochi in timp ce vorbeste pentru ca intr-un fel reusesti sa patrunzi mai bine mesajul pe care vrea sa-l zica.

    Sau dimpotriva, daca nu zice nimic, simplul fapt ca privesti pe cineva in ochi, poate spune mai mult decat 1000 de cuvinte.

    RăspundețiȘtergere
  4. este adevarat ca de cele mai multe ori privirea spune mai mult decat orice...si de multe ori privirea tradeaza...

    pe unele persoane mi-e chiar greu sa le privesc non-stop in ochi... :|

    p.s : ia un algozone ^^

    RăspundețiȘtergere
  5. @zmeurică0112: Eu ma consider un mincinos destul de bun :-? Pentru ca in general nu privesc lumea in ochi atunci cand vorbesc, iar apoi, nah... in fine. Stiu ca 20% din tot ce spunem sunt cuvinte, iar restul... body language :P eh...

    @Xenya: Prefer Nurofen -.-

    RăspundețiȘtergere
  6. eu privesc absolut intotdeauna in ochi interlocutorul,altfel n-as putea sa vorbesc,unde sa ma uit?in varful capului?la nasu' lui?Si mai stiu pe cineva care nu poate sa priveasca lumea in ochi atunci cand se afla intr-o conversatie,il stii si tu.La el e din timiditate,cred.Insa nu cred ca tu sa nu privesti lumea in ochi...

    iar te doare capul?lumina naturala face bine plus plimbari,si mai putin calc

    RăspundețiȘtergere
  7. Cine ti-a spus ca n-as fi timid ? :))

    Nu e vorba ca te uiti altundeva la el decat in ochi, e vorba ca nu-l privesti, pur si simplu. Eh...

    M-am plimbat astazi vreo 2 ore...

    RăspundețiȘtergere
  8. eu mereu am privit orice persoana in ochi.Nu mi se pare greu de loc,si in plus mie imi da un sentiment de siguranta,deoarece,daca si persoana de langa mine ma priveste in ochi stiu daca ma minte,daca e serioasa,sau daca vrea doar sa isi bata joc de mine.

    RăspundețiȘtergere
  9. Fara sa incerc sa fiu filosof, consider ca ochii si bodi lenguagiu iti arata ce simte omu' cu adevarat. Degeaba zambeste, ca poate plange in interior, ca sa dau un exemplu cat se poate de general.

    RăspundețiȘtergere
  10. ... dap, dar nu prea e la subiect :p ideea era o simpla intrebare: de ce nu poti privi lumea in ochi ? (unii...)

    RăspundețiȘtergere
  11. Sincer, nu-ti pot raspunde la intrebarea asta pentru ca nu sunt genul de om care nu poate privi pe cineva in ochi cand poarta o conversatie.

    RăspundețiȘtergere
  12. Yah, dar asa... imaginativ. Doar nu tre sa ai neaparat dreptate, tre mai mult sa discutam pentru... placerea de a discuta. Dar oricum... poate discutam si pe alte subiecte ^_^

    RăspundețiȘtergere
  13. De acord cu Narcisel. Mie imi place sa privesc oamenii in ochi :)).
    Asa imi dau seama ce efect am asupra persoanei respective; daca o plictisesc, daca o amuz...etc.Ochii chiar ne dau de gol :))
    Si-n felul asta o observ mai bine [trup si suflet] <33
    Yuuuummmmi :))))

    RăspundețiȘtergere
  14. Dar ce crezi despre o persoana care se uita foarte rar in ochii tai, indiferent de cum te porti cu aceasta ? (take me par example)

    RăspundețiȘtergere
  15. lovely, lovely eyes! i might say!

    RăspundețiȘtergere
  16. intotdeauna .trebuie sa vedem ce e mai frumos in ochii unei domnisoare. zic!

    RăspundețiȘtergere
  17. Domnisoare ? ... Bine, dar restul ? :P

    RăspundețiȘtergere
  18. hm... ma gandeam ca azi am intrat cu o prietena intr-un magazin si se uita unu' la mine... si i-am simtit privirea si m-am uitat la el si inca se holba...
    bine ca prietena mea a iesit in secunda urmatoare din magazin... cred ca daca mai statea izbucneam in ras incepusem sa zambesc deja...

    nu stiu... cred ca nu ma uit in ochii persoanelor care ma intimideaza sau carora sunt nevoita sa le spun ceva neplacut si cu care nu sunt intr-o relatie prea stransa... sau daca o fac simt ca ma pufneste rasul, nu stiu de ce...

    dar... cred ca e foarte enervant sa nu te priveasca cineva in ochi cand vorbeste cu tine, iti zice practic ca nu meriti, nu stiu...

    cred ca tine mai mult de parerea pe care o ai despre tine si de cum te simti fata de persoana cu care vorbesti... si de subiectul discutiei... sincer cred ca timiditatea nu are nicio legatura cu asta...

    RăspundețiȘtergere
  19. asa...
    si cred ca as fi nesimtita sa vorbesc cu cineva sa il privesc si sa se vada ca mai am putin si mor de ras...
    asa ca mai bn ma uit la... altceva

    RăspundețiȘtergere
  20. :)) ... interesant...

    Eu cred ca timiditatea are mult de-a face cu chestia asta. Dar apoi, fiecare cu motivele sale de a nu privi pe celalalt in ochi :P

    RăspundețiȘtergere
  21. Daca te face sa te simti mai bine nici eu nu pot privi pe cineva in ochi, cel mai probabil e de la timiditate. Cuvintele isi au rolul lor intr-o discutie dar ochii transmit mult mai multe, mi-e teama ca persoana respectiva ma poate citii prea usor doar privindu-ma in ochi, oricum isi da seama ca sunt timid numai din faptul ca pierd eye contact in < 1s...

    Overall, mi se pare super sa privesti pe cineva in ochi, I just wish I had the guts to do it more often.

    RăspundețiȘtergere
  22. Fuck it... just do it. E naspa la inceput, dar fa-o... domina persoana cu care vorbesti, no mercy...

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...