miercuri, 16 decembrie 2009

In imagini sau in cuvinte ?
















Mi-am pus astazi o intrebare simpla: Cum e mai bine sa gandesti ? In imagini sau in cuvinte ? Adica... poate pare o intrebare stupida sau inutila, sau nu stiu... insa pe mine m-a strsat putin astazi pentru ca... eu cam toata viata am gandit in imagini si atat, fara cuvinte. Adica daca incercam sa vorbesc singur in mintea mea, ar fi trebuit sa ma concentrez, insa daca ma gandeam in imagini, era foarte usor, imaginile mergeau una dupa alta intr-un timp foarte scurt. De fapt, astfel pot sa reactionez mai repede, cel putin asa cred, mai ales atunci cand ma aflu sub presiune, pentru ca... logic ar fi ca in cuvinte ar trebui sa vorbesti tu cu tine insuti timp de nu stiu cate minute (cum vedeam prin filme sau seriale) si... asta o fac in imagini in cateva secunde. Nu stiu exact ce sa zic in cazul asta. Cred ca am vazut un fel de documentar despre chestia asta acum mai mult timp si faza e ca nici nu mai stiu care e mai bine sau daca e vreuna buna sau rea sau... nu stiu.

Bine, probabil majoritatea gandesc si in imagini, si in cuvinte, insa eu chiar gandesc doar in imagini. Daca ma gandesc bine, chestia asta se intampla doar pe la inceput, cand ai o varsta cuprinsa intre... 1-3 ani, sau asa ceva, iar asta ma face un fel de dobitoc, dar... hm.

Voi cum ganditi ?... pareri, pareri... nu gasesc referate sau idei pe net.

15 comentarii:

  1. Nu inteleg cum sa gandesti in imagini ,adica,spre exemplu sa te gandesti ca vrei sa mergi maine cu prietenii la pizza,si te vezi ?
    adica nu inteleg :D
    explica-mi si mie te rog :D

    RăspundețiȘtergere
  2. ... sa mergi cu prietenii prin oras. Pai pur si simplu iti inchipui pe loc o scena in care sunteti toti, si reactia lor, si ... nu stiu. Nu pot sa-ti spun, nu am dat niciodata mare atentie chestilor astora, vin tot pe loc... :P

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi se intampla si mie acelasi lucru.. adica mai mereu :)
    Gandesc in imagini, la fel ca tine :p pur si simplu nu pot controla procesul, se intampla oricand, chiar si cand ma trezesc dimineata, imi pot imagina cum va decurge intreaga zi, nu e neaparat nevoie sa se si intample ca in "imaginile" mele.. si astfel pot construi diverse scenarii...

    RăspundețiȘtergere
  4. mi se pare interesant:D
    mie nu mi s-a intamplat nicio data si cred ca de aceea nu inteleg :D
    de obicei eu vorbesc in gand ,adica imi fac planuri vorbind in gand,cateodata ,noaptea nu pot sa dorm ,si incep sa ma gandesc...si imi zic cum ar fi daca..
    intelegeti voi :D
    multumesc mult k m-ati facut si pe mine sa inteleg cat de cat:*

    RăspundețiȘtergere
  5. Se pare ca am atins un subiect destul de interesant. Sunt persoane care gandesc in cuvinte si altele care gandesc in imagini. Mnah, acum... intrebare: cum e mai bine ? (nu conteaza din ce punct de vedere...)

    RăspundețiȘtergere
  6. pai imaginile te ajuta sa interpretezi ceva...cuvintele sunt doar schita:p....astfel combinatia dintre cele doua e cea mai buna ;)

    RăspundețiȘtergere
  7. eu am o problema cu dictia chiar si in gand asa ca e mult mai simplu sa gandesc in imagini.si , e mult mai dragut sa gandesti in imagini. la urma urmei cuvintele sunt facute sa fie spuse , iamginile sa fie gandite.

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu gandesc in clipuri.
    Imagine, texte si o melodie pe fundal.

    Acum, serios, trecand de noptile nesfarsite in care imi imaginez clipuri, cred ca gandesc in cuvinte. E mai fad, asta e adevarat. Imaginile nu apar decat atunci cand ma gandesc la o persoana. Atunci, imi apare o poza in cap. xD

    RăspundețiȘtergere
  9. @Giusy: Da, cred ca o combinatie e cea mai potrivita... da' eh... :P fiecare cum poate sau cum vrea...

    @julie: Poate ca e mai folositor sa gaindim in cuvinte... astfel putem sa ne exprimam mai bine :)... nu stiu

    @Autumn: Aa... clipuri. Interesanta idee :)) ...

    RăspundețiȘtergere
  10. Credeam ca toata lumea gandeste prin imagini:D

    RăspundețiȘtergere
  11. Mie nici nu-mi trecuse prin cap sa ma intreb cum gandesc ceilalti...

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu am alta problema legata de gandire. Gandesc cu semne de punctuatie. Adica, daca imi pun ceva, rostesc in cap si cratima si virgula si semnul intrebarii.
    E aiurea. Incerc sa scap de asta dar nu prea imi iese. Uneori e frustrant.
    Mi se intampla sa gandesc si in imagini, dar cel mai des vorbesc singura, neuitand de minunatele semne de punctuatie:))

    RăspundețiȘtergere
  13. Prefer cuvintele; nu reusesc sa exprim prin imagini mai nimic.

    RăspundețiȘtergere
  14. mah...
    eu cred că mai degrabă visez decât gândesc.
    şi problema cea mai mare e că visez prea mult(gândesc şi mai puţin), şi în cuvinte, şi în imagini concomitent.
    nu cred că aş putea să visez(prefer să zic că visez) doar în imagini sau invers.
    şi, ştii... e chiar relaxant uneori, asta dacă exclud din ecuaţie faptul că merg prea departe cu visele şi îmi încurcă realitatea uneori(adică ajung să fiu dezamăgită de ea pt k nu e k în visul meu, bla, bla, bla... prostii)...
    în fine...
    eu zic că e bine să visezi... atât...
    app... îmi place stilul tău de a aborda subiectele...

    RăspundețiȘtergere

Un pic cam de prea multe ori...

Un pic cam de prea multe ori...